Hooghoudt Raw Genever valt in de prijzen bij ISC
- Food-en-retail
- 21 jul 2021 @ 12:35
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 21 jul 2021 @ 12:35
- Peter van Woensel Kooy
Hooghoudt Raw Genever heeft goud gewonnen bij de International Spirit Challenge in de UK. Deze internationale competitie bekroont de Groningse familiedistilleerderij met drie medailles in totaal.
Naast goud voor Raw Genever ontving Sweet Spiced Genever een bronzen medaille, en de unieke alcoholvrije spirit Zero Zero 24 kon rekenen op zilver. De 26e editie van de jaarlijkse uitreiking ontving dit jaar meer dan 1800 inzendingen uit een kleine 70 landen over de hele wereld. De spirits werden voor deze competitie gedurende twaalf dagen intens beoordeeld door middel van blinde proeverijen door panels van meer dan 50 gerespecteerde en ervaren professionals uit de industrie.
De eigentijdse Raw Genever van de Groningse distilleerderij scoorde goud op basis van hun Genever stijl, een smaak die blijft hangen in de mond, een kruidige afdronk met een vleug witte peper en de algehele klassieke en hoogwaardige kwaliteit. Bij The Spirit Masters en de San Francisco World Spirit Competition wist de jeneverstokerij ook al goud te scoren met hun Raw Genever.
Hooghoudt is naar eigen zeggen pionier op het gebied van kwalitatieve smaken, geuren en kleuren uit natuurlijke ingrediënten. De Raw Genever van Hooghoudt bestaat uit 100% koper gestookte moutwijn en is een blend van vier verschillende moutwijn soorten; gerst, tarwe, rogge en een mix van tarwe, mais en rogge. Hooghoudt is enorm trots en dankbaar dat hun vernieuwende manier van werken en ambacht erkend wordt door deze veelvoud aan internationale awards. De prijzen zijn een prachtige herbevestiging van de koers die de familie distilleerderij al een tijdje vaart', aldus het bekroonde merk.
Ondanks de vele tegenslagen in corona tijd gaat het goed met Hooghoudt, dankzij de nauwe banden binnen het familiebedrijf gecombineerd met hun frisse blik en innovatieve producten. In het begin van de corona crisis paste Hooghoudt tijdelijk hun productielijn aan om ontsmettingsalcohol te produceren voor de medische sector en de Voedselbank, voegt Hooghoudt hier aan toe.
(PvWK)
Over Hooghoudt
'Hooghoudt is de eigenzinnige familie distilleerderij uit Groningen die al meer dan 132 jaar smaken, kleuren en geuren uit de natuur haalt. Al vanaf dag één zijn ze continu op zoek naar een nieuwe definitie van gedistilleerde dranken. Hooghoudt inspireert, experimenteert en innoveert, en maakt hiermee de jenever categorie relevant voor een breder publiek.' Meer info staat hier.
(bron: Hooghoudt)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- International Spirit Challenge
- borrel
- Hooghoudt
- competitie
- distilleerderij
- goud
- familie
- Hooghoudt Raw Genever
- innovatie
- de Groningen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




