Chuck Studios creëert wereldwijde campagne voor Miller Genuine Draft

Chuck Studios creëert wereldwijde campagne voor Miller Genuine Draft
  • Food-en-retail
  • 8 okt 2021 @ 15:01
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Food-advertising agency Chuck Studios heeft in samenwerking met BBDO Zagreb een bijzondere biercampagne voor het Molson Coors biermerk Miller Genuine Draft gemaakt.

Het werk is geproduceerd voor wereldwijd gebruik met uitzondering van Noord Amerika.

De campagne stelt de frisheid van Miller Genuine Draft centraal - een pils dat leunt op eeuwenoude brouwtradities. Miller Genuine Draft wordt vier keer gefilterd om het optimale verfrissende mondgevoel te behouden, 'zoals oprichter Frederick Miller het bedoeld heeft'. Het creatieve concept probeert deze karakteriserende frisheid volgens het bureau te vangen en tegelijkertijd aan te geven hoe Miller Genuine Draft in het sociale leven van de consument past. Het project is een tour de force van food film, met perfect gevormde, gewichtsloze en wiebelende bierdruppels gevuld met frisse luchtbelletjes. Special effects supervisor Willem van Muijden bouwde hiervoor zijn ‘meest gecompliceerde zwaartekracht eliminerende constructie tot nu toe.’

Chuck Studios is gevestigd Amsterdam met kantoren in Los Angeles, Moskou en Londen. Het werd in 2011 opgericht door managing director Ellen Gaedtgens en global creative director Olaf van Gerwen. De studio werkt met en voor onder andere PepsiCo, McDonald’s, Unilever en Heinz. Naast prijs winnende food films, focust het bedrijf sinds 2019 op hun strategische diensten, waarbinnen het team Culinaire Identiteiten voor grote Nederlandse legacy brands en verschillende internationale merken ontwerpt.

Olaf van Gerwen, die voor deze campagne dienst deed als regisseur en director of photography, vertelt: ‘Het helpt enorm als je het product waarmee je werkt zelf waardeert, en voor mij als Hollandse biersnob is Miller Genuine Draft de perfecte match, en bovendien écht een heerlijk biertje. Het idee van de campagne is schitterend in zijn eenvoud: we creëren een echte wereld, met dansende mensen in de ondergaande zon, en vangen de frisheid van het product in de prachtige transparante fles. Dit bier smeekt om een overdaad aan taste cues - en dat is precies wat we hebben gemaakt. En het is natuurlijk supercool dat zo’n gigantisch wereldmerk ons kiest voor zo’n klus.’

Paul Cornell, Global Brand Director Miller, voegt toe: ‘Miller Genuine Draft wordt gebrouwen met een authentieke, frisse smaak - alsof ie net uit de tap komt. Om dit op een meeslepende manier tot leven te brengen voor onze drinkers, hadden we makers nodig die met dezelfde creativiteit, passie en ambacht werken als onze brouwers. Dat hebben we gevonden met BBDO en Chuck Studios. Ze hebben een audiovisuele beleving gecreëerd die de kijker doet watertanden en Miller Genuine Draft nog aanlokkelijker maakt voor de bierdrinkende consument wereldwijd.’
(PvWK)

 

Over Chuck Studios
'Chuck Studios is het eerste wereldwijde creatieve productie bedrijf gespecialiseerd in food. Het bedrijf helpt merken over de hele wereld om hun Culinaire Identiteit te visualiseren. Met behulp van hun specialistische kennis op het gebied van voedsel gerichte film- en fotografie productie in combinatie met strategische capaciteiten, maakt het team hoogwaardige content voor merken als McDonald's, KFC, Unilever, Campina, Kraft Heinz, Jacobs Douwe Egberts en Upfield. Chuck Studios heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam met vestigingen in Moskou, Londen en Los Angeles.'

(bron: CS)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken