Lidl onthult geheim achter goede groente- en fruitaanbod

  • Food-en-retail
  • 22 okt 2021 @ 11:15
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodWinkelen

Lidl is door GfK opnieuw uitgeroepen tot de beste supermarkt in groente en fruit. Het is voor de tiende keer dat de discounter er met de meest felbegeerde beker vandoor gaat.

Het geheim achter Lidl haar succes wordt uitgelicht in een nieuwe 360 graden campagne die aanstaande zondag start.

Lidl hoogste aandeel in vers
Naast de nummer 1 positie in groente en fruit heeft Lidl ook het grootste marktaandeel in de totale verscategorie, die o.a. ook bestaat uit vers brood en vlees. De groente- en fruitbekroning is echter in supermarktland traditioneel de meest gewilde, simpelweg omdat deze productgroep dag in dag uit door consumenten wordt genuttigd. Maar ook omdat het nog niet zo makkelijk is hierin een sterke positie te verwerven. Lidl doet met een gloednieuwe campagne uit de doeken hoe zij jaar in jaar uit deze toppositie weet te prolongeren.

De campagne
Jorieke de Vries-Goosen, Head of Marketing Lidl: 'Iedereen weet inmiddels dat Lidl de nummer 1 is in groente en fruit. Maar als je iemand vraagt waaróm dat zo is, blijft het antwoord vaak schuldig. Daarom doen we in deze campagne uit de doeken hoe het komt dat wij toch altijd weer die beker in ontvangst mogen nemen. Met onze manier van werken, kunnen we onze groente en fruit sneller, verser en dus goedkoper de winkels in krijgen. Daar ligt het succes achter onze formule.' De campagne start vanaf a.s. zondagavond en is te zien en horen op TV, radio, online, print en social kanalen. De commercial is ontwikkeld in samenwerking met Joe Public. Bekijk ‘m hieronder.

'10 jaar is geen toeval'
Het is geen toeval dat Lidl al 10 jaar de beste is. Daar zit een complete strategie achter, een manier van werken die verankerd is in het hele bedrijf. Waar andere supermarkten hun groente en fruit van de veiling of de groothandel halen, heeft Lidl door heel Nederland intensieve samenwerkingen met boeren en telers. Lidl haalt alles dus rechtstreeks van de boerderij, zonder tussenkomst van derden. Vervolgens vinden er strenge, systematische controles plaats in hun distributiecentrum, vanwaar het direct daarna naar de winkels gaat. Het kan dus zomaar zijn dat iets wat gisteren geoogst is, vandaag al op het bord van de klant ligt. En dát kan niemand Lidl nadoen.      
(PvWK)   

Lidl Nederland
'Lidl is één van de grootste supermarktketens van Nederland met inmiddels 440 filialen en een webshop voor non-food. Onder het motto ‘de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs’ biedt Lidl een ruim assortiment in food en non-food artikelen.'

(bron: Lidl

 

 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken