Lidl onthult geheim achter goede groente- en fruitaanbod
- Food-en-retail
- 22 okt 2021 @ 11:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodWinkelen
- 22 okt 2021 @ 11:15
- Peter van Woensel Kooy
Lidl is door GfK opnieuw uitgeroepen tot de beste supermarkt in groente en fruit. Het is voor de tiende keer dat de discounter er met de meest felbegeerde beker vandoor gaat.
Het geheim achter Lidl haar succes wordt uitgelicht in een nieuwe 360 graden campagne die aanstaande zondag start.
Lidl hoogste aandeel in vers
Naast de nummer 1 positie in groente en fruit heeft Lidl ook het grootste marktaandeel in de totale verscategorie, die o.a. ook bestaat uit vers brood en vlees. De groente- en fruitbekroning is echter in supermarktland traditioneel de meest gewilde, simpelweg omdat deze productgroep dag in dag uit door consumenten wordt genuttigd. Maar ook omdat het nog niet zo makkelijk is hierin een sterke positie te verwerven. Lidl doet met een gloednieuwe campagne uit de doeken hoe zij jaar in jaar uit deze toppositie weet te prolongeren.
De campagne
Jorieke de Vries-Goosen, Head of Marketing Lidl: 'Iedereen weet inmiddels dat Lidl de nummer 1 is in groente en fruit. Maar als je iemand vraagt waaróm dat zo is, blijft het antwoord vaak schuldig. Daarom doen we in deze campagne uit de doeken hoe het komt dat wij toch altijd weer die beker in ontvangst mogen nemen. Met onze manier van werken, kunnen we onze groente en fruit sneller, verser en dus goedkoper de winkels in krijgen. Daar ligt het succes achter onze formule.' De campagne start vanaf a.s. zondagavond en is te zien en horen op TV, radio, online, print en social kanalen. De commercial is ontwikkeld in samenwerking met Joe Public. Bekijk ‘m hieronder.
'10 jaar is geen toeval'
Het is geen toeval dat Lidl al 10 jaar de beste is. Daar zit een complete strategie achter, een manier van werken die verankerd is in het hele bedrijf. Waar andere supermarkten hun groente en fruit van de veiling of de groothandel halen, heeft Lidl door heel Nederland intensieve samenwerkingen met boeren en telers. Lidl haalt alles dus rechtstreeks van de boerderij, zonder tussenkomst van derden. Vervolgens vinden er strenge, systematische controles plaats in hun distributiecentrum, vanwaar het direct daarna naar de winkels gaat. Het kan dus zomaar zijn dat iets wat gisteren geoogst is, vandaag al op het bord van de klant ligt. En dát kan niemand Lidl nadoen.
(PvWK)
Lidl Nederland
'Lidl is één van de grootste supermarktketens van Nederland met inmiddels 440 filialen en een webshop voor non-food. Onder het motto ‘de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs’ biedt Lidl een ruim assortiment in food en non-food artikelen.'
(bron: Lidl
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
- [onderzoek] Kerst 2025: wat verschijnt er volgens...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




