Dior en Armani naar Amsterdam centrum

Dior en Armani naar Amsterdam centrum
  • Food-en-retail
  • 10 jan 2022 @ 08:05
  • 16794 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • StrategieWinkelenMerken

Modemerken Armani en Christian Dior openen een flagshipstore op de Dam in de hoofdstad. Deze eigen winkels zijn volgens hoogleraar marketing Kitty Koelemeijer (Nyenrode) allereerst een verlengstuk van het merk, op plaats twee komt 'point of sale'.

De merken preferen dit blijkbaar boven de shop-in-shop-mogelijkheden in bijvoorbeeld de Bijenkorf, om de hoek. Een flagshipstore biedt meer exclusieve aandacht voor het merk. De komst van beide flagshipstores is door diverse bronnen bevestigd aan Het Parool. Armani komt in het voormalige pand van de Rabobank (Dam 16) bij de Paleisstraat. Dior huurt het oude ABN-kantoor (Dam 2) op de hoek met het Damrak. Dat pand met 600 vierkante meter winkeloppervlakte is onlangs grondig vernieuwd, aldus het stadsmedium. Vlakbij op het Damrak openen juist nieuwe, goedkope massamodeketens, zoalse TK Maxx in het voormalige C&A-pand naast branchegenoot Primark. C&A verhuist begin 2022 naar een kleinere winkel in de Kalverstraat. 'Bij TK Maxx of Primark gaat het om volume', vertelt Koelemeijer, 'Die willen op de drukste locaties zitten om zoveel mogelijk mensen te trekken. De luxemerken willen juist op de meest exclusieve plekken zitten. Opvallend genoeg is dat in Amsterdam vlak bij elkaar.' Dit betekent volgens de Nyenrode-hoogleraar dat er een tweedeling in modeland ontstaat door veranderend winkelgedrag. Lees hier verder.

(bron: Parool, foto Dam en Danmrak: Javier Cruz / Pexels)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken