Dior en Armani naar Amsterdam centrum
- Food-en-retail
- 10 jan 2022 @ 08:05
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StrategieWinkelenMerken
- 10 jan 2022 @ 08:05
- Peter van Woensel Kooy
Modemerken Armani en Christian Dior openen een flagshipstore op de Dam in de hoofdstad. Deze eigen winkels zijn volgens hoogleraar marketing Kitty Koelemeijer (Nyenrode) allereerst een verlengstuk van het merk, op plaats twee komt 'point of sale'.
De merken preferen dit blijkbaar boven de shop-in-shop-mogelijkheden in bijvoorbeeld de Bijenkorf, om de hoek. Een flagshipstore biedt meer exclusieve aandacht voor het merk. De komst van beide flagshipstores is door diverse bronnen bevestigd aan Het Parool. Armani komt in het voormalige pand van de Rabobank (Dam 16) bij de Paleisstraat. Dior huurt het oude ABN-kantoor (Dam 2) op de hoek met het Damrak. Dat pand met 600 vierkante meter winkeloppervlakte is onlangs grondig vernieuwd, aldus het stadsmedium. Vlakbij op het Damrak openen juist nieuwe, goedkope massamodeketens, zoalse TK Maxx in het voormalige C&A-pand naast branchegenoot Primark. C&A verhuist begin 2022 naar een kleinere winkel in de Kalverstraat. 'Bij TK Maxx of Primark gaat het om volume', vertelt Koelemeijer, 'Die willen op de drukste locaties zitten om zoveel mogelijk mensen te trekken. De luxemerken willen juist op de meest exclusieve plekken zitten. Opvallend genoeg is dat in Amsterdam vlak bij elkaar.' Dit betekent volgens de Nyenrode-hoogleraar dat er een tweedeling in modeland ontstaat door veranderend winkelgedrag. Lees hier verder.
(bron: Parool, foto Dam en Danmrak: Javier Cruz / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Kitty Koelemeijer
- hoogleraar
- point of sale
- Armani
- retail
- flagship
- trend
- C&A
- winkelgedrag
- Dam
- merk
- verkoop
- Christian Dior
- marketing
- merk
- Bijenkorf
- verlengstuk
- TK Maxx
- Nyenrode
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers