Dior en Armani naar Amsterdam centrum
- Food-en-retail
- 10 jan 2022 @ 08:05
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StrategieWinkelenMerken
- 10 jan 2022 @ 08:05
- Peter van Woensel Kooy
Modemerken Armani en Christian Dior openen een flagshipstore op de Dam in de hoofdstad. Deze eigen winkels zijn volgens hoogleraar marketing Kitty Koelemeijer (Nyenrode) allereerst een verlengstuk van het merk, op plaats twee komt 'point of sale'.
De merken preferen dit blijkbaar boven de shop-in-shop-mogelijkheden in bijvoorbeeld de Bijenkorf, om de hoek. Een flagshipstore biedt meer exclusieve aandacht voor het merk. De komst van beide flagshipstores is door diverse bronnen bevestigd aan Het Parool. Armani komt in het voormalige pand van de Rabobank (Dam 16) bij de Paleisstraat. Dior huurt het oude ABN-kantoor (Dam 2) op de hoek met het Damrak. Dat pand met 600 vierkante meter winkeloppervlakte is onlangs grondig vernieuwd, aldus het stadsmedium. Vlakbij op het Damrak openen juist nieuwe, goedkope massamodeketens, zoalse TK Maxx in het voormalige C&A-pand naast branchegenoot Primark. C&A verhuist begin 2022 naar een kleinere winkel in de Kalverstraat. 'Bij TK Maxx of Primark gaat het om volume', vertelt Koelemeijer, 'Die willen op de drukste locaties zitten om zoveel mogelijk mensen te trekken. De luxemerken willen juist op de meest exclusieve plekken zitten. Opvallend genoeg is dat in Amsterdam vlak bij elkaar.' Dit betekent volgens de Nyenrode-hoogleraar dat er een tweedeling in modeland ontstaat door veranderend winkelgedrag. Lees hier verder.
(bron: Parool, foto Dam en Danmrak: Javier Cruz / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- retail
- Kitty Koelemeijer
- merk
- Armani
- verkoop
- merk
- C&A
- TK Maxx
- flagship
- marketing
- point of sale
- Christian Dior
- winkelgedrag
- trend
- Dam
- verlengstuk
- Nyenrode
- hoogleraar
- Bijenkorf
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing