Marleen Smit nieuwe retail director Google Nederland

Marleen Smit nieuwe retail director Google Nederland
  • Food-en-retail
  • 19 jan 2022 @ 10:16
  • 19679 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Smit treedt per 7 februari aan bij Google Nederland in Amsterdam. De retail professional stapt over van Heineken, waar zij de functie bekleedde van internationaal hoofd e-retail.

Met Smit zegt Google Nederland een expert aangetrokken te hebben met meer dan vijftien jaar aan vakkennis.

Smit heeft brede ervaring in retail, sales, marketing, e-commerce en buying. Voor haar aanstelling bij Heineken was Smit negen jaar werkzaam bij Colgate in Nederland, Duitsland en Zwitserland. Smit hielp meer internationale spelers met hun e-retail-expansie. Zo hielp ze grote retailers en A-merk fabrikanten groeien, zoals Hema, L'Oréal, Danone en AS Watson. Ze werkte samen met regionale en lokale teams, zette samenwerkingsverbanden op met internationale retailers en wist zo de wereldwijde expansie van online bedrijven te bewerkstelligen.

‘De Nederlandse markt is een internationale koploper. Ik kijk ernaar uit om samen met mijn team een impuls te geven aan de digitale versnellingen in het veranderende retaillandschap. Ik ben vastbesloten om onze partners op de meest effectieve manier te ondersteunen’, laat Smit enthousiast weten over haar nieuwe rol als retail director bij Google Nederland.

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken