Ambachtelijk bakken in opkomst: topchef Bijdendijk start Wils Bakery
- Food-en-retail
- 8 feb 2022 @ 08:07
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 8 feb 2022 @ 08:07
- Peter van Woensel Kooy
Joris Bijdendijk opent begin februari een nieuwe zaak aan het Amsterdamse Stadionplein. Wils Bakery Café wordt een combinatie van een bakkerij en een bistro.
Met dit concept wil Bijdendijk het Bourgondische zusje van zijn 1 sterrenrestaurant Wils neerzetten, dat op de derde verdieping van hetzelfde gebouw zit. Bijdendijk voegt zich daarmee in een rijtje ondernemende chef-bakkers. 'Het team van Wils barst van de kennis en daar wilden we meer mee doen. Tijdens de lockdown zijn we gaan experimenteren met de verkoop van brood en patisserie. Dat werd een groot succes', legt Bijdendijk uit in Food Inspiration (3/2/'22). 'We zijn naar de tekentafel gegaan en bedachten samen een bakery café; een plek waar het ambacht van een bakkerij en de gezelligheid van een Franse bistro samenkomen.'
Landelijke trend
Wils Bakery Café startte op 2 februari 2022 en zal in de eerste instantie van woensdag tot en met zaterdag 's middags geopend zijn. De menukaart biedt klassieke lunch- en broodgerechten zoals de Reuben Sandwich, aspergequiche en paté en croute, maar ook schnitzel, slavink en softijs. Daarnaast kun je in de bakkerij ambachtelijk vers brood, patisserie en lunch to go kopen: een trend die landelijk in opkomst is.
(bronnen: Bakkerswereld en Food Inspiration, 3/2/22 | beeld:Ivan Long / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- bakkerij
- Wils Bakery Café
- brood
- ambachtelijk
- Amsterdams
- Michelin
- Stadionplein
- nieuwe zaak
- trend
- Joris Bijdendijk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




