Ambachtelijk bakken in opkomst: topchef Bijdendijk start Wils Bakery
- Food-en-retail
- 8 feb 2022 @ 08:07
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 8 feb 2022 @ 08:07
- Peter van Woensel Kooy
Joris Bijdendijk opent begin februari een nieuwe zaak aan het Amsterdamse Stadionplein. Wils Bakery Café wordt een combinatie van een bakkerij en een bistro.
Met dit concept wil Bijdendijk het Bourgondische zusje van zijn 1 sterrenrestaurant Wils neerzetten, dat op de derde verdieping van hetzelfde gebouw zit. Bijdendijk voegt zich daarmee in een rijtje ondernemende chef-bakkers. 'Het team van Wils barst van de kennis en daar wilden we meer mee doen. Tijdens de lockdown zijn we gaan experimenteren met de verkoop van brood en patisserie. Dat werd een groot succes', legt Bijdendijk uit in Food Inspiration (3/2/'22). 'We zijn naar de tekentafel gegaan en bedachten samen een bakery café; een plek waar het ambacht van een bakkerij en de gezelligheid van een Franse bistro samenkomen.'
Landelijke trend
Wils Bakery Café startte op 2 februari 2022 en zal in de eerste instantie van woensdag tot en met zaterdag 's middags geopend zijn. De menukaart biedt klassieke lunch- en broodgerechten zoals de Reuben Sandwich, aspergequiche en paté en croute, maar ook schnitzel, slavink en softijs. Daarnaast kun je in de bakkerij ambachtelijk vers brood, patisserie en lunch to go kopen: een trend die landelijk in opkomst is.
(bronnen: Bakkerswereld en Food Inspiration, 3/2/22 | beeld:Ivan Long / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Michelin
- brood
- Joris Bijdendijk
- Amsterdams
- trend
- Stadionplein
- ambachtelijk
- nieuwe zaak
- bakkerij
- Wils Bakery Café
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing