Gorillas lanceert 50 eigen merkproducten

Gorillas lanceert 50 eigen merkproducten
  • Food-en-retail
  • 7 jun 2022 @ 11:31
  • 18635 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DistributieKlantenFood

Flitsbezorger Gorillas komt met private label merken. Het gaat vooralsnog om ongeveer vijftig producten onder vier nieuwe merken, die worden verkocht in Duitsland, Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

Het gaat om de merken ‘Gorillas Daily’, ‘Gorillas Premium’, ‘Hot Damn Coffee’, en ‘Start-up beer’. Volgens de flitser zullen in de loop van de zomer extra producten aan het assortiment worden toegevoegd. De producten zijn naar eigen zeggenm ontwikkeld op basis van klantinzichten en zijn het hoogwaardige producten die worden aangeboden tegen een eerlijke prijs. Het gaat om artikelen in elf van de populairste categorieën, waaronder bier, koffie, pasta en beleg.

‘Vanaf dag één wilden we onze eigen producten ontwikkelen, met unieke smaken en creatieve verpakkingen, om perfect aan te sluiten bij de behoeften en smaken van onze klanten. Onze nieuwe huismerken zijn ook een belangrijk onderdeel van onze winstgevendheidstrategie en zullen ons in staat stellen nieuwe inkomstenstromen te ontwikkelen in onze kernmarkten’, reageert ceo Kağan Sümer in MT zustertitel Twinkle.

Gorillas liet eerder weten – in het kader van de winstgevendheidstrategie – vier markten te heroverwegen. Verschillende flitsmerken saneren momenteel, om rendabeler te worden. Bij het werven van marktaandeel is op verschillende markten veel venture capital verbrand, in de hoop dat de kost voor de baat uitgaat. Chef Benelux bepleitte recent op MarketingTribune.nl dat flitsbezorgers de buurtwinkels van de toekomst zijn en dat iets meer coulantie van overheidswege vanzelf zou moeten spreken.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken