Gorillas lanceert 50 eigen merkproducten
- Food-en-retail
- 7 jun 2022 @ 11:31
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieKlantenFood
- 7 jun 2022 @ 11:31
- Peter van Woensel Kooy
Flitsbezorger Gorillas komt met private label merken. Het gaat vooralsnog om ongeveer vijftig producten onder vier nieuwe merken, die worden verkocht in Duitsland, Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.
Het gaat om de merken ‘Gorillas Daily’, ‘Gorillas Premium’, ‘Hot Damn Coffee’, en ‘Start-up beer’. Volgens de flitser zullen in de loop van de zomer extra producten aan het assortiment worden toegevoegd. De producten zijn naar eigen zeggenm ontwikkeld op basis van klantinzichten en zijn het hoogwaardige producten die worden aangeboden tegen een eerlijke prijs. Het gaat om artikelen in elf van de populairste categorieën, waaronder bier, koffie, pasta en beleg.
‘Vanaf dag één wilden we onze eigen producten ontwikkelen, met unieke smaken en creatieve verpakkingen, om perfect aan te sluiten bij de behoeften en smaken van onze klanten. Onze nieuwe huismerken zijn ook een belangrijk onderdeel van onze winstgevendheidstrategie en zullen ons in staat stellen nieuwe inkomstenstromen te ontwikkelen in onze kernmarkten’, reageert ceo Kağan Sümer in MT zustertitel Twinkle.
Gorillas liet eerder weten – in het kader van de winstgevendheidstrategie – vier markten te heroverwegen. Verschillende flitsmerken saneren momenteel, om rendabeler te worden. Bij het werven van marktaandeel is op verschillende markten veel venture capital verbrand, in de hoop dat de kost voor de baat uitgaat. Chef Benelux bepleitte recent op MarketingTribune.nl dat flitsbezorgers de buurtwinkels van de toekomst zijn en dat iets meer coulantie van overheidswege vanzelf zou moeten spreken.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Jumbo
- flits
- Kağan Sümer
- Gorrillas
- warehouse
- distributie
- Gorillas Premium
- Getir
- merk
- darkstore
- Gorillas Daily
- Sadik Cevik
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
- [onderzoek] Kerst 2025: wat verschijnt er volgens...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




