Gorillas lanceert 50 eigen merkproducten

- Food-en-retail
- 7 jun 2022 @ 11:31
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieKlantenFood
- 7 jun 2022 @ 11:31
- Peter van Woensel Kooy
Flitsbezorger Gorillas komt met private label merken. Het gaat vooralsnog om ongeveer vijftig producten onder vier nieuwe merken, die worden verkocht in Duitsland, Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.
Het gaat om de merken ‘Gorillas Daily’, ‘Gorillas Premium’, ‘Hot Damn Coffee’, en ‘Start-up beer’. Volgens de flitser zullen in de loop van de zomer extra producten aan het assortiment worden toegevoegd. De producten zijn naar eigen zeggenm ontwikkeld op basis van klantinzichten en zijn het hoogwaardige producten die worden aangeboden tegen een eerlijke prijs. Het gaat om artikelen in elf van de populairste categorieën, waaronder bier, koffie, pasta en beleg.
‘Vanaf dag één wilden we onze eigen producten ontwikkelen, met unieke smaken en creatieve verpakkingen, om perfect aan te sluiten bij de behoeften en smaken van onze klanten. Onze nieuwe huismerken zijn ook een belangrijk onderdeel van onze winstgevendheidstrategie en zullen ons in staat stellen nieuwe inkomstenstromen te ontwikkelen in onze kernmarkten’, reageert ceo Kağan Sümer in MT zustertitel Twinkle.
Gorillas liet eerder weten – in het kader van de winstgevendheidstrategie – vier markten te heroverwegen. Verschillende flitsmerken saneren momenteel, om rendabeler te worden. Bij het werven van marktaandeel is op verschillende markten veel venture capital verbrand, in de hoop dat de kost voor de baat uitgaat. Chef Benelux bepleitte recent op MarketingTribune.nl dat flitsbezorgers de buurtwinkels van de toekomst zijn en dat iets meer coulantie van overheidswege vanzelf zou moeten spreken.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- merk
- distributie
- Getir
- darkstore
- Sadik Cevik
- Kağan Sümer
- Gorillas Daily
- Jumbo
- warehouse
- flits
- Gorillas Premium
- Gorrillas
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [column] Traditionele A-merken worden steeds minder relevant...
- Eerste NIO house in Rotterdam
- [CMO] Miranda Smit van Praxis: 'Rol vrouwelijke consument in...
- Albert Heijn verrast met uitgebreid assortiment voor Pasen
- Jenevermuseum herintroduceert drankmerk Rynbende
- Jasper Kessels nieuwe directeur Horeca Bierbrouwerij AB InBev
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [interview] Jack Daniel’s en... 31-03-2023
- Vegetarische Slager opent pop-up... 30-03-2023
- HappySoaps en DA starten... 30-03-2023
- Dutch Weed Burger lanceert de eerste... 30-03-2023
- Lindenhoff stopt webshop en focust... 30-03-2023
- [CMO] Miranda Smit van Praxis: 'Rol... 30-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day