Gorillas lanceert 50 eigen merkproducten
- Food-en-retail
- 7 jun 2022 @ 11:31
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieKlantenFood
- 7 jun 2022 @ 11:31
- Peter van Woensel Kooy
Flitsbezorger Gorillas komt met private label merken. Het gaat vooralsnog om ongeveer vijftig producten onder vier nieuwe merken, die worden verkocht in Duitsland, Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.
Het gaat om de merken ‘Gorillas Daily’, ‘Gorillas Premium’, ‘Hot Damn Coffee’, en ‘Start-up beer’. Volgens de flitser zullen in de loop van de zomer extra producten aan het assortiment worden toegevoegd. De producten zijn naar eigen zeggenm ontwikkeld op basis van klantinzichten en zijn het hoogwaardige producten die worden aangeboden tegen een eerlijke prijs. Het gaat om artikelen in elf van de populairste categorieën, waaronder bier, koffie, pasta en beleg.
‘Vanaf dag één wilden we onze eigen producten ontwikkelen, met unieke smaken en creatieve verpakkingen, om perfect aan te sluiten bij de behoeften en smaken van onze klanten. Onze nieuwe huismerken zijn ook een belangrijk onderdeel van onze winstgevendheidstrategie en zullen ons in staat stellen nieuwe inkomstenstromen te ontwikkelen in onze kernmarkten’, reageert ceo Kağan Sümer in MT zustertitel Twinkle.
Gorillas liet eerder weten – in het kader van de winstgevendheidstrategie – vier markten te heroverwegen. Verschillende flitsmerken saneren momenteel, om rendabeler te worden. Bij het werven van marktaandeel is op verschillende markten veel venture capital verbrand, in de hoop dat de kost voor de baat uitgaat. Chef Benelux bepleitte recent op MarketingTribune.nl dat flitsbezorgers de buurtwinkels van de toekomst zijn en dat iets meer coulantie van overheidswege vanzelf zou moeten spreken.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- darkstore
- Jumbo
- Gorillas Daily
- flits
- distributie
- Gorillas Premium
- Kağan Sümer
- Sadik Cevik
- Gorrillas
- warehouse
- Getir
- merk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing