Subway kondigt samenwerking met De Vegetarische Slager aan
- Food-en-retail
- 5 jan 2023 @ 09:25
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodKlanten
- 5 jan 2023 @ 09:25
- Peter van Woensel Kooy
Subway lanceert in het kader van Veganuary de nieuwe, plantaardige Teriyaki Steak Sub, gemaakt met heerlijke vegan biefstukreepjes van De Vegetarische Slager.
Deze vegan Sub is, als onderdeel van de langdurige samenwerking met De Vegetarische Slager, één van de nieuwste innovaties op het menu van Subway.
Hiermee geeft Subway antwoord op de groeiende trend die consumenten motiveert om steeds vaker plantaardig eten te proberen, vooral tijdens Veganuary. De Plant-Based Teriyaki Steak Sub is verkrijgbaar van 4 januari 2023 tot en met 14 februari 2023.
Samenwerking met De Vegetarische Slager
Om gasten te inspireren bij het maken van bewustere keuzes, is Subway een samenwerking aangegaan met De Vegetarische Slager, één van ’s werelds meest toonaangevende merken op het gebied van plantaardig vlees. De Vegetarische Slager wil van hun plantaardige 'vlees' de nieuwe standaard maken. Het merk gelooft dat alles wat vleesliefhebbers belangrijk vinden aan vlees - de smaakervaring, de kookervaring, de zintuiglijke ervaring - niet van dieren hoeft te komen. Zonder enige opoffering kan dit perfect worden nagemaakt.
Ga de Veganuary uitdaging aan
Dit jaar nodigt Subway je uit om de Veganuary uitdaging aan te gaan, door een van de populairste Subs nu ook als vegan optie aan te bieden. Sinds de start in 2014 is Veganuary een groeiende trend die consumenten motiveert om een maand lang (of langer) een vegan eetpatroon uit te proberen. Met alle goede voornemens zijn mensen zich in het begin van het jaar steeds bewuster van wat ze eten en hoe ze keuzes kunnen maken die een positieve impact hebben op de wereld én op hun gezondheid. Wist je dat in Nederland al 36% van de mensen actief bezig is met het verminderen van hun vleesconsumptie? Subway moedigt meer mensen aan om zich bij de beweging aan te sluiten en iets nieuws te proberen!
Nieuwe vegan Sub: de Plant-Based Teriyaki Steak Sub
De Plant-Based Teriyaki Steak Sub is gemaakt met heerlijke plantaardige biefstukreepjes, gebaseerd op een nieuw vegan recept dat is gecreëerd in samenwerking met De Vegetarische Slager. In een reactie op deze nieuwe vegan optie zegt Deniz Safa, Director Regional Culinary & Marketing EMEA, van Subway: 'Bij Subway vinden we het belangrijk om onze gasten altijd veel verschillende menu-opties te kunnen bieden. Naast de nieuwe, limited edition Plant-Based Teriyaki Steak Sub bieden we dan ook de populaire Steak & Cheese als vleesoptie. Beide worden gehuld in een heerlijke Teriyaki saus met een topping van gesmolten kaas, geserveerd met onze gebruikelijke eigen gekozen selectie van verse salade en groenten. In samenwerking met De Vegetarische Slager zijn we ervan overtuigd dat er bij plantaardige opties niets van smaak of beleving hoeft te worden opgegeven.'
Hugo Verkuil, CEO van De Vegetarische Slager, voegt daar aan toe: 'De Vegetarische Slager creëert producten waarbij je op niets hoeft in te leveren: niet op smaak, textuur, het milieu of voedingswaarden. We zijn erg enthousiast over de samenwerking met Subway en de Plant-Based Teriyaki Steak Sub. De sappige, vlezige biefstukreepjes zijn de perfecte manier om te laten zien hoe plantaardig én lekker eten hand in hand kunnen gaan.'
Vanaf nu landelijk verkrijgbaar.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Deniz Safa
- Subs
- vega
- Subway
- Veganuary
- Teriyaki Steak Sub
- populair
- DVS
- Hugo Verkuil
- De Vegetarische Slager
- plantbased
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




