Dirk verlaagt prijzen en stelt prijsplafond in

  • Food-en-retail
  • 12 apr 2023 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingPrijs

Discountformule Dirk van den Broek verlaagt de prijzen van honderden producten én stelt tegelijkertijd een prijsplafond in tot eind 2023. Het prijsplafond betekent dat de prijzen van deze producten tot het einde van het jaar minimaal zo laag blijven of nog verder dalen.

Het gaat hierbij om dagelijkse boodschappen van huismerken en A-merken zoals brood, koffie, zuivel, baby- en verzorgingsproducten. Nadat Nederlanders ruim een jaar lang geconfronteerd werden met piekende inflatiecijfers, lijken die nu terug te lopen. Tijd voor koopkrachtherstel én het tegemoetkomen van de consument, zo redeneert Dirk.

Dirk nog steeds niet op tv te zien

Dirk werd in het afgelopen jaar tot goedkoopste supermarkt uitgeroepen door onder meer de Consumentenbond en zeer recent opnieuw door het consumentenprogramma Kassa. Waar tegemoetkoming van de overheid voor koopkrachtherstel op boodschappen uitblijft én zelfs de BTW-afschaffing op groente en fruit uit de kabinetsplannen lijkt te verdwijnen, komt de supermarkt zelf in actie. Marcel Huizing, algemeen directeur Dirk van den Broek: ‘We willen bij Dirk van den Broek niet dat mensen meer betalen dan nodig is en door zelf extreem scherp op onze kosten te letten, zijn we in staat de prijzen zo laag mogelijk te houden. Door nu de belofte aan onze klanten te maken dat de prijzen van deze producten de rest van het jaar de laagste prijs hebben, geven we een tegengeluid aan de steeds duurder wordende eerste levensbehoeften.’ Dirk is bijvoorbeeld medio 2022 gestopt met tv-reclame om de kosten te drukken.

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken