Dirk verlaagt prijzen en stelt prijsplafond in
- Food-en-retail
- 12 apr 2023 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MarketingPrijs
- 12 apr 2023 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Discountformule Dirk van den Broek verlaagt de prijzen van honderden producten én stelt tegelijkertijd een prijsplafond in tot eind 2023. Het prijsplafond betekent dat de prijzen van deze producten tot het einde van het jaar minimaal zo laag blijven of nog verder dalen.
Het gaat hierbij om dagelijkse boodschappen van huismerken en A-merken zoals brood, koffie, zuivel, baby- en verzorgingsproducten. Nadat Nederlanders ruim een jaar lang geconfronteerd werden met piekende inflatiecijfers, lijken die nu terug te lopen. Tijd voor koopkrachtherstel én het tegemoetkomen van de consument, zo redeneert Dirk.
Dirk nog steeds niet op tv te zien
Dirk werd in het afgelopen jaar tot goedkoopste supermarkt uitgeroepen door onder meer de Consumentenbond en zeer recent opnieuw door het consumentenprogramma Kassa. Waar tegemoetkoming van de overheid voor koopkrachtherstel op boodschappen uitblijft én zelfs de BTW-afschaffing op groente en fruit uit de kabinetsplannen lijkt te verdwijnen, komt de supermarkt zelf in actie. Marcel Huizing, algemeen directeur Dirk van den Broek: ‘We willen bij Dirk van den Broek niet dat mensen meer betalen dan nodig is en door zelf extreem scherp op onze kosten te letten, zijn we in staat de prijzen zo laag mogelijk te houden. Door nu de belofte aan onze klanten te maken dat de prijzen van deze producten de rest van het jaar de laagste prijs hebben, geven we een tegengeluid aan de steeds duurder wordende eerste levensbehoeften.’ Dirk is bijvoorbeeld medio 2022 gestopt met tv-reclame om de kosten te drukken.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing