Dirk verlaagt prijzen en stelt prijsplafond in
- Food-en-retail
- 12 apr 2023 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MarketingPrijs
- 12 apr 2023 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Discountformule Dirk van den Broek verlaagt de prijzen van honderden producten én stelt tegelijkertijd een prijsplafond in tot eind 2023. Het prijsplafond betekent dat de prijzen van deze producten tot het einde van het jaar minimaal zo laag blijven of nog verder dalen.
Het gaat hierbij om dagelijkse boodschappen van huismerken en A-merken zoals brood, koffie, zuivel, baby- en verzorgingsproducten. Nadat Nederlanders ruim een jaar lang geconfronteerd werden met piekende inflatiecijfers, lijken die nu terug te lopen. Tijd voor koopkrachtherstel én het tegemoetkomen van de consument, zo redeneert Dirk.
Dirk nog steeds niet op tv te zien
Dirk werd in het afgelopen jaar tot goedkoopste supermarkt uitgeroepen door onder meer de Consumentenbond en zeer recent opnieuw door het consumentenprogramma Kassa. Waar tegemoetkoming van de overheid voor koopkrachtherstel op boodschappen uitblijft én zelfs de BTW-afschaffing op groente en fruit uit de kabinetsplannen lijkt te verdwijnen, komt de supermarkt zelf in actie. Marcel Huizing, algemeen directeur Dirk van den Broek: ‘We willen bij Dirk van den Broek niet dat mensen meer betalen dan nodig is en door zelf extreem scherp op onze kosten te letten, zijn we in staat de prijzen zo laag mogelijk te houden. Door nu de belofte aan onze klanten te maken dat de prijzen van deze producten de rest van het jaar de laagste prijs hebben, geven we een tegengeluid aan de steeds duurder wordende eerste levensbehoeften.’ Dirk is bijvoorbeeld medio 2022 gestopt met tv-reclame om de kosten te drukken.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




