Faja Lobi verkrijgbaar in 1000 winkels van Albert Heijn
- Food-en-retail
- 22 jun 2023 @ 14:03
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingZakelijkDistributie
- 22 jun 2023 @ 14:03
- Peter van Woensel Kooy
De marktleider in de Surinaamse keuken ligt in het schap van de grootste supermarkt van Nederland en zet met deze doorbraak de Surinaamse keuken op de kaart.
Faja Lobi, foodmerk voor Surinaams eten, is daarnaast gestart met een sharefundingcampagne. Het bedrijf wil 1.000.000 euro in vier rondes ophalen om daarmee de groei van het merk te versnellen. De eerste stap is al gezet: vanaf vandaag ligt Faja Lobi in meer dan 1.000 filialen van Albert Heijn met 20 producten. Met deze groei in verkrijgbaarheid en de extra funding wil Faja Lobi 'heel Nederland inspireren met de kleurrijke en smakelijke gerechten uit Suriname.'
Van kleine toko naar 600.000 culinaire vrienden
In 1980 introduceerden Jay & Sandhia Laigsingh de Surinaamse keuken in Nederland en staan nu nog steeds aan het roer van het merk Faja Lobi. Met hun merk laten ze je dagelijks genieten van authentieke familierecepten die generaties lang zijn overgedragen van moeder op dochter.
'Faja Lobi kent de kracht van een community als geen ander. Op social media zijn we de grootste levensmiddelenfabrikant en delen we dagelijks hun merk met makkelijk te bereiden recepten, kookboeken en kookvideo’s met hun 600.000 culinaire vrienden. De waardering werd de laatste jaren door onze sterke achterban bekroond met acht keer de prijs voor Beste Website van het Jaar, drie keer de prijs voor ‘Beste Product van het Jaar en ‘Crowdfunder van het Jaar’ in 2016’. De 50+ producten zijn te koop in meer dan 1.500 toko’s en vanaf vandaag liggen er 20 producten in het schap bij meer dan 1.000 winkels van Albert Heijn', stelt het foodmerk zelf trots.
Snelle groei vraagt om kapitaal
De Surinaamse keuken is één van de snelst groeiende buitenlandse keukens op de Nederlandse markt. Faja Lobi groeit naar eigen zeggen richting een omzet van 13 miljoen euro, 'mede door de samenwerking met de grootste supermarkt van Nederland en daarmee is de grootste hobbel voor verdere groei weggenomen.'
De snelle groei vraagt volgens FL om kapitaal van, in totaal de komende periode, minimaal 1 miljoen euro. 'De financiering wordt ingezet voor verdere groei van de organisatie, maar vooral om de naamsbekendheid en hoeveelheid sales te vergroten. Het doel is om de voorziene groei te kunnen financieren met voorraad vergroting, marketing en uitbreiding van de organisatie.'
Welkom bij de familie
Founder Jay Laigsingh is tijdens zijn studie begonnen om de Surinaamse eetcultuur op de kaart te zetten in Nederland. Inmiddels is het uitgegroeid tot een krachtig familiebedrijf met een eigen R&D tak voor recept en productontwikkeling, een uitgebreid assortiment voor de Surinaamse keuken en een grote groei enthousiaste fans, aldus de familie. Via de sharefunding kun je nu aandeelhouder worden en een beetje lid van de familie, aldus het management.
Zoon Vishay en opvolger van Jay vult aan: 'De laatste jaren hebben we nauw samengewerkt met de supermarkten om het productassortiment helemaal af te stemmen op de behoefte van de consument met behoud van het authentieke familierecept. We hebben talloze recepten met kookvideo’s ontwikkeld die met onze producten heel eenvoudig te bereiden zijn. Geen ingewikkelde receptuur waarvoor je lang in de keuken staat. Met onze producten bereid je in een handomdraai de lekkerste authentieke gerechten. Passend bij de moderne samenleving.'
Faja Lobi is vanaf nu als gezegd verkrijgbaar bij 1.000 Albert Heijns, naast de huidige verkrijgbaarheid in Jumbo, Dirk, Plus, online supermarkten, flitsbezorgers, groothandels en 1.500 toko’s door heel Nederland. Op de Eyevestor pagina is meer informatie te vinden over deze sharefunding.
(PvWK)
Over Faja Lobi
'De familie Laigsingh is de gepassioneerde familie achter Faja Lobi. Faja Lobi verbindt haar culinaire vrienden door ze dagelijks te laten genieten van de lekkerste gerechten uit haar gepassioneerde familiekeuken en creëren zo een tropisch paradijs op tafel. Dat doen ze met duurzame producten die op een maatschappelijk verantwoorde wijze zijn gemaakt, door het gebruik van (zoveel mogelijk) plantaardige ingrediënten. Faja Lobi ondersteunt maatschappelijke initiatieven voor bevordering van het welzijn van mens, dier en natuur. Met makkelijk te bereiden recepten en kookvideo’s inspireren ze dagelijks op Social Media meer dan 600.000 culinaire vrienden.'
(bron: Food Cabinet)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [interview] Joyce Bierman (AH): 'Affordable luxury en...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] Alle 13 goed: Foodtrends 2026 volgens Friends & Forks
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




