Intratuin lanceert Candle Swap Stations in samenwerking met Bolsius
- Food-en-retail
- 26 okt 2023 @ 09:06
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Marketing
- 26 okt 2023 @ 09:06
- Nanny Kuilboer
Voor Intratuin en Bolsius is Nationale Klimaatweek de aanleiding om in 55 filialen van Intratuin 'Candle Swap Stations' te plaatsen, waar iedereen oude kaarsresten en glazen houders kan inleveren in ruil voor korting op de aankoop van een Bolsius CleanLight-starterkit. De actie loopt van 30 oktober tot en met 19 november 2023.
Jaarlijks worden in Nederlandse supermarkten en drogisterijen ongeveer 3,5 miljoen geurkaarsen verkocht (Nielsen, juli 2023), waarvan veel in glaswerk voor eenmalig gebruik. Gewoonlijk eindigt dit glas na gebruik, samen met de resten wax, in de glas- of prullenbak. Dit was de aanleiding voor Kaarsenmaker Bolsius en groenexpert Intratuin de handen ineen te slaan en een navulbare kaarsenhouder te introduceren waarmee zowel glas- als waxverspilling wordt geminimaliseerd. De ingeleverde glazen houders worden verwerkt tot grondstoffen door afvalexpert Van Kaathoven, terwijl The Upcycle de wax omzet in nieuwe producten.
Na ongeveer acht keer hervullen wordt al één kilogram glas bespaard
Gedurende drie weken kunnen consumenten waxresten, zoals resten van stompkaarsen of dinerkaarsen, en oude glazen kaarsenhouders inleveren. Als beloning ontvangen ze korting op de aankoop van een Bolsius CleanLight-starterkit. Dankzij het ontwerp van deze glazen kaarsenhouder brandt elke navulling volledig op, waardoor de houder keer op keer kan worden hervuld, zonder wax en glas te verspillen. Na ongeveer acht keer hervullen wordt al één kilogram glas bespaard, en als iedereen overstapt op hervullen, levert de innovatie op jaarbasis een besparing op van ruim 500.000 kilogram glas. Marco-Paul Meinen, CEO van Bolsius: ‘Bij Bolsius omarmen we innovatie en samenwerking om positieve verandering teweeg te brengen. Deze krachtenbundeling met Intratuin past goed in onze ambitieuze duurzaamheidsstrategie, waarin we onder meer streven naar het verminderen van afval in de levenscyclus van onze producten, zoals kaarsresten en verpakkingen. In onze ketens werken we voortdurend aan impactvolle innovaties, we zijn vastberaden om onze klanten verantwoorde en innovatieve oplossingen te bieden.’ Peter Paul Kleinbussink, directeur van Intratuin vult aan: ‘Bij Intratuin is het van groot belang om ons assortiment voortdurend te verduurzamen en consumenten te helpen bij het maken van toekomstbestendige keuzes. Met dit initiatief kunnen we een directe positieve impact maken bij mensen in huis.’
Vegan was
Tegelijkertijd met de actie lanceert Bolsius twee nieuwe navullingen voor CleanLight: CleanLight zonder geur en CleanLight bergamot & neroli, evenals een witte uitvoering van de kaarsenhouder. Net als de andere navullingen uit de lijn, zijn deze nieuwe varianten gemaakt met natuurlijke veganistische wax bestaande uit een combinatie van koolzaad en/of zonnebloemolie en zonder palmolie. Het assortiment CleanLight-navullingen omvatte al vier andere geurencombinaties: cypres & amber, grapefruit & gember, gardenia & vijg en cederhout & vetiver.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
- [onderzoek] Kerst 2025: wat verschijnt er volgens...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




