Geen korting maar prijsverhoging tijdens Black Friday bij A Beautiful Story

  • Food-en-retail
  • 17 nov 2023 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingConcept

Tijdens Black Friday op 24 november aanstaande en op het navolgende Cyber Monday krijg je bij A Beautiful Story geen korting, maar betaal je juist meer: 1 euro per bestelling om precies te zijn.

Het sieradenmerk verdubbelt de extra opbrengst die met deze prijsverhoging wordt opgehaald en steunt daarmee het School Bank Project van Finlit, een non-profitorganisatie die financieel onderwijs geeft aan kinderen in Nepal.  A Beautiful Story sluit zich met deze actie aan bij Fair Friday en stimuleert hiermee meisjes in Nepal (foto) om financieel onafhankelijk te worden.

Oprichter van A Beautiful Story Cathelijne Lania: 'Kortingen zoals je die ziet tijdens Black Friday gaan ten koste van de mensen die de producten maken. Dat past niet bij ons. En daarom pakken we het anders aan en doen we het in deze periode andersom. We verhogen de prijs van je bestelling met 1 euro. Het bedrag dat we hiermee binnenhalen, verdubbelen we. Met deze actie geven we kinderen in Nepal dezelfde financiële basis als onze werknemers, zodat ook zij straks zelfstandig worden. En we laten zien hoe belangrijk een leefbaar loon plus is, want dit is nog helemaal niet voor iedereen standaard in de productieketen.'

School Bank Project
In het School Bank Project leren schoolkinderen de waarde van geld begrijpen en ontdekken ze de verhouding tussen verdienen, uitgeven en sparen. Met het programma geeft Finlit de kinderen een handvat om financieel fit te worden en verstandige beslissingen te nemen binnen hun gezin en daarbuiten. Er zijn lessen op school, maar de kinderen brengen de lessen tijdens het programma ook in de praktijk. Ze krijgen bijvoorbeeld hulp bij het openen van een bankrekening.

Leefbaar loon plus
A Beautiful Story is in 2006 opgericht om, vanuit gelijkwaardigheid en co-creatie, werkgelegenheid te creëren in Nepal en India. Het sieradenmerk zet zich in voor een leefbaar loon plus. Want op die manier kunnen werknemers basisbehoeftes betalen (zoals een huis, kleding, voeding, schoon drinkwater en toegang tot zorg) én sparen voor later. Finlit vergroot de financiële zelfstandigheid van werknemers en ondersteunt hen onder meer met met lesmodules.
(PvWK)

Over A Beautiful Story
'A Beautiful Story is een Nederlands sieradenmerk dat staat voor duurzaamheid, sociale impact en positieve verandering. Sinds de oprichting in 2006 heeft het merk zich ingezet om de wereld mooier te maken door middel van handgemaakte sieraden met een boodschap. Van een kaartje dat troost tot een armband die vriendschap viert. Alle items hebben een verhaal. Voor de gever omdat je met je cadeau iets vertelt. Voor de makers in India en Nepal, omdat ze met hun handwerk een leven opbouwen. A Beautiful Story is een social enterprise en sinds 2022 BCorp gecertificeerd.'

(bron: ABS)

Over FinLit
'FinLit, een organisatie in Kathmandu (Nepal), maakt Nepalezen financieel wijzer door middel van educatie en advies. A Beautiful Story en Finlit werken sinds 2022 samen om de vooral vrouwelijke collega’s bij de productiepartners te empoweren.'

(bron: FinLit)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken