Geen korting maar prijsverhoging tijdens Black Friday bij A Beautiful Story
- Food-en-retail
- 17 nov 2023 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingConcept
- 17 nov 2023 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Tijdens Black Friday op 24 november aanstaande en op het navolgende Cyber Monday krijg je bij A Beautiful Story geen korting, maar betaal je juist meer: 1 euro per bestelling om precies te zijn.
Het sieradenmerk verdubbelt de extra opbrengst die met deze prijsverhoging wordt opgehaald en steunt daarmee het School Bank Project van Finlit, een non-profitorganisatie die financieel onderwijs geeft aan kinderen in Nepal. A Beautiful Story sluit zich met deze actie aan bij Fair Friday en stimuleert hiermee meisjes in Nepal (foto) om financieel onafhankelijk te worden.
Oprichter van A Beautiful Story Cathelijne Lania: 'Kortingen zoals je die ziet tijdens Black Friday gaan ten koste van de mensen die de producten maken. Dat past niet bij ons. En daarom pakken we het anders aan en doen we het in deze periode andersom. We verhogen de prijs van je bestelling met 1 euro. Het bedrag dat we hiermee binnenhalen, verdubbelen we. Met deze actie geven we kinderen in Nepal dezelfde financiële basis als onze werknemers, zodat ook zij straks zelfstandig worden. En we laten zien hoe belangrijk een leefbaar loon plus is, want dit is nog helemaal niet voor iedereen standaard in de productieketen.'
School Bank Project
In het School Bank Project leren schoolkinderen de waarde van geld begrijpen en ontdekken ze de verhouding tussen verdienen, uitgeven en sparen. Met het programma geeft Finlit de kinderen een handvat om financieel fit te worden en verstandige beslissingen te nemen binnen hun gezin en daarbuiten. Er zijn lessen op school, maar de kinderen brengen de lessen tijdens het programma ook in de praktijk. Ze krijgen bijvoorbeeld hulp bij het openen van een bankrekening.
Leefbaar loon plus
A Beautiful Story is in 2006 opgericht om, vanuit gelijkwaardigheid en co-creatie, werkgelegenheid te creëren in Nepal en India. Het sieradenmerk zet zich in voor een leefbaar loon plus. Want op die manier kunnen werknemers basisbehoeftes betalen (zoals een huis, kleding, voeding, schoon drinkwater en toegang tot zorg) én sparen voor later. Finlit vergroot de financiële zelfstandigheid van werknemers en ondersteunt hen onder meer met met lesmodules.
(PvWK)
Over A Beautiful Story
'A Beautiful Story is een Nederlands sieradenmerk dat staat voor duurzaamheid, sociale impact en positieve verandering. Sinds de oprichting in 2006 heeft het merk zich ingezet om de wereld mooier te maken door middel van handgemaakte sieraden met een boodschap. Van een kaartje dat troost tot een armband die vriendschap viert. Alle items hebben een verhaal. Voor de gever omdat je met je cadeau iets vertelt. Voor de makers in India en Nepal, omdat ze met hun handwerk een leven opbouwen. A Beautiful Story is een social enterprise en sinds 2022 BCorp gecertificeerd.'
(bron: ABS)
Over FinLit
'FinLit, een organisatie in Kathmandu (Nepal), maakt Nepalezen financieel wijzer door middel van educatie en advies. A Beautiful Story en Finlit werken sinds 2022 samen om de vooral vrouwelijke collega’s bij de productiepartners te empoweren.'
(bron: FinLit)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- mvo
- Nepal
- sierradenmerk
- Cyber Monday
- Cathelijne Lania
- black friday
- iets anders
- crisis
- hebzucht
- School Bank Project
- Fair Friday
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




