Nestlé lanceert KitKat met volledig traceerbare cacao

- Food-en-retail
- 31 jan 2024 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieFood
- 31 jan 2024 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Nestlé introduceert de eerste KitKat ‘Breaks for Good’ die gemaakt is met cacaomassa van bonen die verbouwd zijn door de boerengezinnen die deelnemen aan het Income Accelerator programma van Nestlé.
Nestlé introduceert de eerste KitKat ‘Breaks for Good’ die gemaakt is met cacaomassa van bonen die verbouwd zijn door de boerengezinnen die deelnemen aan het Income Accelerator programma van Nestlé. Deze KitKat brengt consumenten en de boeren in Nestlé's programma dichter bij elkaar en vergroot het bewustzijn over de duurzaamheid van de cacao die wordt gebruikt in de iconische repen.
Het Income Accelerator-programma , dat in 2022 werd gelanceerd, heeft als doel de inkomenskloof van gezinnen die cacao telen te verkleinen, kinderarbeid te verminderen en betere landbouwmethoden en gendergelijkheid te bevorderen. Tot nu toe heeft het programma meer dan 10.000 gezinnen in Ivoorkust ondersteund en breidt dit jaar uit naar Ghana. Tegen 2030 wil het programma naar schatting 160.000 gezinnen bereiken. Nestlé werkt samen met verschillende partners en leveranciers om de wereldwijde inkoop van cacao te transformeren en volledige traceerbaarheid te bereiken van cacao.
De cacaomassa van het Income Accelerator Programma voldoet aan de hoogste standaard van traceerbaarheid waarbij de herkomst van de cacao precies kan worden vastgesteld en fysiek apart wordt opgeslagen. In de eerste helft van dit jaar wil Nestlé traceerbare cacao in al haar KitKat chocolade in Europa gaan verwerken, en het plan is om dit hierna ook in andere regio’s te introduceren.
'We zijn blij om samen te werken met Nestlé in deze ontwikkeling naar een duurzamere inkoop van cacao', zegt Thierry Touchais, Manager Strategic Accounts bij de Rainforest Alliance, 'Het is hoopgevend dat een bedrijf van deze omvang een ‘herkomst identiteit’ model gebruikt ('mixed identity preserved'-model) waarbij cacao kan worden getraceerd. De aanpak toont het potentieel voor positieve verandering in de industrie.'
De KitKat 'Breaks for Good'nu in de winkelschappen in 27 Europese landen, volgens Nestlé.
(PvWK)
Over Nestlé
'Nestlé is ‘s werelds grootste voedingsmiddelenproducent. We zijn in 189 landen wereldwijd aanwezig en onze 328.221 medewerkers zijn gecommitteerd aan Nestlé’ s missie om de kwaliteit van leven te verbeteren en bij te dragen aan een gezondere toekomst. Wij richten ons met deze missie op individuen en gezinnen, leefgemeenschappen en de planeet. Nestlé biedt een breed portfolio van producten en diensten waar mensen en hun huisdieren ieder moment van de dag van kunnen genieten. De bijna 2000 merken variëren van wereldwijd iconische merken als Nescafé en Nespresso tot en met lokale favorieten als Bros. In Nederland worden daarnaast onder meer Maggi, Garden Gourmet, Kitkat, Nestlé babyvoeding zoals Little Steps, Nestlé PyjamaPapje en Gerber Organic for Baby, als ook water, waaronder San Pellegrino en Vittel en voeding voor honden en katten zoals Felix, Bonzo en Purina One. Nestlé is sinds haar oprichting meer dan 150 jaar geleden gevestigd in het Zwitserse Vevey. Het Nederlandse hoofdkantoor is gevestigd in Amstelveen en onze babyvoedingsfabriek in Nunspeet. Voor Nestlé Nederland werken ruim 1100 mensen. Voor meer informatie, klik hier.'
(bron: Nestlé)
Anya Pieroen, Head of Corporate Affairs & Communications, Nestlé Nederland
Telefoon: +31 6 27005202; e-mail: anya.pieroen@nl.nestle.com
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [interview] Joyce Bierman (AH): 'Affordable luxury en...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] The most terrible time of the year
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




