Skims van Kim Kardashian lanceert pop-up store in Bijenkorf

- Food-en-retail
- 26 feb 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - RetailInfluencermarketing
- 26 feb 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Skims, het corrigerende kledingmerk van Kim Kardashian, is vanaf vandaag voor het eerst te koop in Amsterdam. In de Bijenkorf opent zij een pop-upstore.
Skims, de 'bodysuits' van het merk van de Amerikaanse realityster Kim Kardashian – is vanaf maandag te koop in Nederland. 'Tot en met 24 maart zijn de ultrastrakke pakjes, bh’s en broekjes in de pop-upstore in de Bijenkorf te koop. Ook in Rotterdam opent een vestiging. Na afloop van de pop-up zal Skims aan de vaste collectie van het warenhuis worden toegevoegd', meldt Het Parool.
Nog meer hype
Enkele influencers mochten van tevoren een tijdslot reserveren, waarmee hun toegang is gegarandeerd. Tijdsloten tot en met 17 maart staan al online en nagenoeg alle 1330 plekken zijn volgens de stadskrant inmiddels gereserveerd, die een woordvoerder van de Bijenkorf citeert. 'De tijdsloten voor de laatste week komen binnenkort beschikbaar.' De influencers veroorzaakten natuurlijk meteen een hype rondom hun voorrangsbehandeling en daarmee -volgens het boekje- ook rondom de introductie van de pop-upstore. Er passen bovendien maar 20 gelukkigen in het winkeltje van Kim, dus wordt al geschermd met security en veiligheidsregels door de Bijenkorf. Nog exclusiever, nog meer hype. Bizar duur zijn de items overigens niet, een lang zwart onderjurkje is bijvoorbeeld onder de 100 euro verkrijgbaar (ook online). In onze veelgelezen rubriek Jongereniconen werd al de pikante 'Nipple bra' uit de collectie getipt als hit voor 2024 (zie icoon 4).
Reality check
De bedenker van kledingmerk Skims werd bekend met de tv-serie Keeping up with the Kardashians, waarin haar familie jarenlang werd gevolgd. Naast Kim is ook model Kendall Jenner en ondernemer Kylie Jenner aan de soapserie ontstegen. Volgens het bodysuit-merk verkocht het meer dan drie miljoen producten tijdens hun eerste jaar. Twee jaar geleden bereikte Skims de magische grens van één miljard euro bedrijfswaarde, meldt medium Linda. 'Da's nu alweer bijna vier miljard.' Behalve de redelijke prijs lijkt ook de belofte 'net zo'n figuur als Kim' te kunnen realiseren met de corrigerende kleding een doorslaggevende succesfactor in de marketing van Skims. Keeping Up With The Kardashians heeft een eigen Youtube-kanaal, waarvan hier een voorbeeld.
(PvWK, bronnen: Parool, Linda en MT | foto: Skims)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- pakjes
- Skims
- Nederland
- broekjes
- ultrastrak
- bh
- Keeping up
- realityster
- influencers
- merk
- bodysuit
- te koop
- pop-upstore
- Kim Kardashian
- ijenkorf
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Eén swipe mixt twee bonensoorten:... 23-06-2025
- Mr Marvis opent eerste shop-in-shop 22-06-2025
- Aldi presenteert fanwear-collectie... 20-06-2025
- Albert Heijn zet in op hybride food20-06-2025
- BMW lanceert opmerkelijke campagne... 19-06-2025
- Blokker heropent eerste dozijn winkels18-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation