Dille & Kamille: groen in plaats van poen
- Food-en-retail
- 29 nov 2024 @ 10:35
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 29 nov 2024 @ 10:35
- Sjaak Hoogkamer
Vandaag blijven alle winkels en de webshop van Dille & Kamille gesloten. Voor het derde jaar op rij zegt het bedrijf nee tegen Black Friday en ja tegen Green Friday.
Het is voor de retailer naar eigen zeggen ‘een dag waarop bewustwording rondom overconsumptie centraal staat.’ In plaats van in de winkel te staan, trekken medewerkers de stad in om afval op te ruimen.
Hans Geels, Algemeen Directeur van Dille & Kamille: ‘Green Friday draait voor ons niet om kopen, maar om geven – aan elkaar en aan onze omgeving. Door onze winkels te sluiten en de stad in te trekken, hopen we een signaal af te geven en anderen te inspireren om bewustere keuzes te maken, vandaag en alle dagen daarna.’
Dit jaar sluiten 15 andere B-Corp bedrijven zich aan bij het initiatief van Dille & Kamille. Samen geven ze naar egen zeggen ‘een krachtig signaal af tegen de overconsumptie van Black Friday en zetten ze in op een bewuster consumptiepatroon.’
Het gaat Dille & Kamille om wederkerigheid, om goed doen voor de natuur en voor een ander, om circulair denken, gericht op de lange termijn. ‘Voor ons zit geluk in kleine dingen, in bewust leven en in aandacht,’ aldus Geels. ‘We zeggen dit niet omdat het nu ‘in’ is, zo doen wij het al meer dan 45 jaar!’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers