Hoofdredacteur Ackermans na conflict weg bij HDC
- Media
- 10 dec 2013 @ 10:18
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 10 dec 2013 @ 10:18
- Redactie Media
Mike Ackermans vertrekt per 1 januari als hoofdredacteur van HDC Media. Hij is in conflict gekomen met de HDC-directie en moederbedrijf TMG over zijn positie in een nieuw te vormen directie.
Het vertrek van Ackermans is gisteren bekendgemaakt aan het personeel en via een bericht op de websites van HDC Media.
‘Het afgelopen (half) jaar is er tussen de hoofdredacteur en directie een verschil van inzicht ontstaan over de aansturing en de structuur van onze organisatie', zo citeert Villamedia.nl de intern verstuurde verklaring. 'Dit geschil heeft zich verdiept nadat de raad van bestuur de discussie over de omvang en samenstelling van de directie is begonnen.'
Inmiddels heeft HDC Media 'een definitieve keuze gemaakt voor een vierhoofdige directie' en is na veelvuldig overleg tussen de raad van bestuur, directie en hoofdredacteur gebleken dat de verschillen van inzicht 'onoverbrugbaar' zijn. 'Op grond hiervan zijn de partijen tot de slotsom gekomen dat beëindiging van de samenwerking tussen TMG/HDC Media en Mike Ackermans de beste oplossing is.’
Ackermans was als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de HDC-kranten Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad en De Gooi- en Eemlander. ‘Alle betrokken partijen betreuren deze ontwikkeling ten zeerste’, aldus de uitgeverij.
'Mediaprofessor' Piet Bakker schreef inmiddels een open sollicitatie op de vacante functie.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- krant
- Mike Ackermans
- dagbladen
- vertrek
- De Gooi- en Eemlander
- HDC
- Noordhollands Dagblad
- TMG
- Haarlems Dagblad
- Leidsch Dagblad
- conflict
- hoofdredacteur
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
Laatste Nieuws
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers