Roozeboom en Snel starten Futuro Uitgevers
- 2 mrt 2015 @ 10:14
- Redactie Media
Marcel Roozeboom en Maarten Snel zijn een nieuwe uitgeverij gestart: Futuro Uitgevers. Ze spreken zelf van 'een moderne, op de toekomst gerichte multimediale uitgeverij die vanuit de inhoud de samenwerking aangaat met experts en auteurs'.
Futuro Uitgevers wil via sales- en marketingpartners de multimediale verbinding maken met de eindgebruikers. 'Wij doen dit via boeken, e-books, apps, e-learning en events en zijn primair actief op het gebied van management- en ICT-informatie voor professionals, studenten en consumenten', laat Roozeboom weten. 'Onze boeken en e-books zijn verkrijgbaar via alle boekhandels in Nederland, waaronder Managementboek.nl en Bol.com. De eerste producten verschijnen vanaf half maart, te beginnen met het boek "Het Flitsbrein" van Bert Overbeek. De ambitie is om dit jaar 15 tot 20 titels uit te brengen.'
Marcel Roozeboom (foto) werkt al zo’n vijfentwintig jaar in de mediawereld. Eerst als hoofdredacteur van diverse ICT-titels (tijdschriften, websites en events) bij IDG Nederland en later als uitgever, waarvan de laatste vijf jaar als senior uitgever bij BIM Media (het vroegere Sdu Uitgevers). Hier was hij onder andere verantwoordelijk voor de management- en ICT-boeken bij de imprint Academic Service. Roozeboom heeft diverse concepten voor tijdschriften, boeken, events en websites succesvol in de markt gezet en beschikt over een uitgebreid relatienetwerk in btb-markt.
Maarten Snel werkte de afgelopen tien jaar in de uitgeefbranche bij BIM Media. Als marketeer heeft hij zich de multimediale mogelijkheden eigen gemaakt in de zeer veranderde ICT-markt met uitgaven als AutomatiseringGids. Het laatste jaar was Snel als adjunct-uitgever verantwoordelijk voor de ICT-boeken bij de imprint Academic Service en de ontwikkeling van ICT-evenementen. Hierbij stond de contentmarketing tussen magazines, boeken, online en events centraal.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- e-books
- BIM Media
- uitgever
- Maarten Snel
- imprint
- marketing
- multimedia
- Futuro Uitgevers
- Sdu
- Futuro
- Marcel Roozeboom
- Academic Service
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
Laatste Nieuws
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers