Peaky Blinders terug op Netflix én als bordspel
- Media
- 4 okt 2019 @ 12:29
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - VideoFilmTelevisie
- 4 okt 2019 @ 12:29
- Jeroen Mirck
Bingewatchers is het natuurlijk niet ontgaan: het vijfde seizoen van de succesvolle Britse misdaadserie Peaky Blinders start deze vrijdag op Netflix. De marketingmachine draait volop, dus wordt er ook een bordspel uitgebracht.
'Reis terug in de tijd, naar het Birmingham van de jaren twintig. Creëer een sterk netwerk en word de belangrijkste pion in de spannende gangsteroorlog.' Dat beleef je niet alleen als je Peaky Blinders kijkt, maar kun je actief meemaken in het aan deze serie gelieerde bordspel.
Eerder dit jaar maakte spellenuitgever Just Games bekend de handen ineen te slaan met EndemolShine Group voor de lancering van het Peaky Blinders-bordspel, dat nu in de winkels ligt. De lancering valt samen met de start van het nieuwe, vijfde seizoen van deze hitserie op Netflix.
Gangsteroorlog naspelen
'De unieke gameplay is een genot voor iedere spelliefhebber en fan van de show', aldus Just Games. 'Met de 3D-miniatuurtjes in de vorm van een racepaard, pistool en een whiskyglas wordt een sfeer van Peaky Blinders neergezet. Speel hiermee jouw eigen rol in de spannende gangsteroorlog tussen verschillende groepen in Birmingham en Londen in de jaren twintig.'
Spelers kunnen hun 'persoonlijke statistieken zoals charisma, kracht en intelligentie' verhogen om zo tegenstanders te verslaan en de missie te volbrengen. Een oorlog win je uiteraard niet alleen, dus moeten spelers een netwerk van vrienden en vijanden creëren, door te investeren in rum, auto-onderdelen, wapens of paardenraces.
Mondiale distributie
De ontwikkeling en lancering van het Peaky Blinders-bordspel is de eerste samenwerking op spellengebied tussen de EndemolShine en Just Games.
Peaky Blinders wordt voor BBC en Netflix geproduceerd door Peaky Blinders' merkeigenaar en producer Caryn Mandabach Productions en door Endemol Shine UK’s Tiger Aspect Productions. De serie is bekroond met onder andere een BAFTA in 2018 voor de beste dramaserie en dit jaar een National Television Award. Het door Steven Knight gemaakte en geschreven programma wordt gedistribueerd door Endemol Shine International in meer dan 180 landen.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers