Amhaini nieuwe zakelijk directeur bij de NTR

Amhaini nieuwe zakelijk directeur bij de NTR
  • Media
  • 15 sep 2020 @ 11:49
  • 11634 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • VerkoopPersonaliaMarketing

Vanaf 1 oktober 2020 start Ahmed Amhaini (42) als zakelijk directeur bij de NTR. Amhaini zal samen met mediadirecteur Willemijn Francissen het nieuwe collegiale bestuur van de NTR gaan vormen.

Amhaini is zijn carrière gestart bij KPMG. Later heeft hij zich als financieel directeur gespecialiseerd in complexe politiek bestuurlijke organisaties en op dat vlak ook diverse transformaties doorgevoerd. Momenteel is hij nog werkzaam als CFO bij de FNV, daarvoor werkte Amhaini onder andere bij de gemeente Amsterdam, gemeente Haarlemmermeer en het Openbaar Ministerie.

Met ingang van 1 oktober kent de NTR een nieuw besturingsmodel en wordt het collegiaal bestuur gevormd door een mediadirecteur en een zakelijk directeur. Zij zijn gezamenlijk eindverantwoordelijk voor de kerntaken van de NTR en de besturing van de organisatie middels  het strategisch beleid, het mediabeleid, de NTR begroting, de NTR jaarrekening, financieel beleid, IT & Facility beleid en personeelsbeleid.

Mediadirecteur Willemijn Francissen van de NTR: ‘In de persoon van Ahmed hebben we iemand gevonden met de ervaring, achtergrond en persoonlijkheid om de directie compleet te maken. We voelen beiden veel enthousiasme en energie om aan dit nieuwe hoofdstuk te beginnen.’  

Ahmed Amhaini over zijn komst naar de NTR: ‘Het voelt als een eer om als zakelijk directeur bij de NTR aan de slag te gaan. Ik zie de NTR als een mooie organisatie met creatieve mensen die vormgeven aan een belangrijke opgave, namelijk relevante en inspirerende televisie, radio en online programma’s maken voor Nederland. Ik ben zelf erg ondernemend van aard en werk graag samen met professionals die passie hebben voor hun vak. Ik krijg ook energie van het creëren van kansen en zie het als een uitdaging om waardevolle publiek-private samenwerkingen tot stand te brengen. Dat komt bij de NTR dus wel goed!’
(PvWK)

 

Over de NTR
'De NTR maakt speciale programma's voor alle doelgroepen. Van Het Klokhuis tot Andere Tijden, van Dreamschool tot Nieuwsuur. De NTR is een publieke omroep met wettelijke taken. Deze taken liggen op het gebied van informatie, educatie, cultuur, jeugd en diversiteit.'

(bron: NTR)

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken