FIFA-sponsoren halen opgelucht adem
- Sponsoring
- 3 jun 2015 @ 10:25
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - WK VoetbalSponsoringVoetbal
- 3 jun 2015 @ 10:25
- Redactie Sponsoring
De sponsoren van FIFA, die vorige week nog heel voorzichtig kritiek lieten horen op het FIFA-schandaal, reageren opgetogen op het besluit van Blatter om op te stappen.
'Dit is een belangrijke eerste stap om het vertrouwen weer op te bouwen. Er is echter nog meer werk te verzetten', reageert Visa. De creditcardmaatschappij was nog het meest kritisch van de sponsoren: 'We verwachten dat de FIFA nog meer maatregelen neemt om de problemen binnen de organisatie aan te pakken.'
Voor de meeste andere sponsoren lijkt de kous af. Coca-Cola zegt geen druk op FIFA te hebben uitgeoefend. 'De aankondiging is een positieve stap voor de sport, het voetbal en de fans.'
Ook Adidas reageert opgetogen. 'We verwelkomen de toezegging van de FIFA om te veranderen. De bond is een weg ingeslagen die transparantie nastreeft.'
McDonald's geeft aan 'hoopvol te zijn dat de veranderingen die worden doorgevoerd binnen de FIFA een eerste grote stap zijn om de organisatie te hervormen en het vertrouwen van fans wereldwijd terug te winnen'.
Ondanks zijn herverkiezing afgelopen vrijdag, maakte Sepp Blatter dinsdagmiddag bekend af te zullen treden als voorzitter van de wereldvoetbalbond.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
- Odido nieuwe partner Esther Vergeer... 05-06-2025
- TCL wordt wereldwijde partner van... 04-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation