FIFA-sponsoren halen opgelucht adem

  • Sponsoring
  • 3 jun 2015 @ 10:25
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • WK VoetbalSponsoringVoetbal

De sponsoren van FIFA, die vorige week nog heel voorzichtig kritiek lieten horen op het FIFA-schandaal, reageren opgetogen op het besluit van Blatter om op te stappen.

'Dit is een belangrijke eerste stap om het vertrouwen weer op te bouwen. Er is echter nog meer werk te verzetten', reageert Visa. De creditcardmaatschappij was nog het meest kritisch van de sponsoren: 'We verwachten dat de FIFA nog meer maatregelen neemt om de problemen binnen de organisatie aan te pakken.'

Voor de meeste andere sponsoren lijkt de kous af. Coca-Cola zegt geen druk op FIFA te hebben uitgeoefend. 'De aankondiging is een positieve stap voor de sport, het voetbal en de fans.'

Ook Adidas reageert opgetogen. 'We verwelkomen de toezegging van de FIFA om te veranderen. De bond is een weg ingeslagen die transparantie nastreeft.'

McDonald's geeft aan 'hoopvol te zijn dat de veranderingen die worden doorgevoerd binnen de FIFA een eerste grote stap zijn om de organisatie te hervormen en het vertrouwen van fans wereldwijd terug te winnen'.

Ondanks zijn herverkiezing afgelopen vrijdag, maakte Sepp Blatter dinsdagmiddag bekend af te zullen treden als voorzitter van de wereldvoetbalbond.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken