Olympische inhakers wagen zich niet aan val Epke
- Sponsoring
- 17 aug 2016 @ 13:44
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - Olympische SpelenRio2016Virale marketingSocial media
- 17 aug 2016 @ 13:44
- Jeroen Mirck
Au, die val van Epke Zonderland tijdens zijn Olympische oefening deed pijn in heel Nederland. Het markante beeld van de liggende turner maakte veel los, maar adverteerders brandden er hun vingers niet aan met een inhaker, na al het publieke debat over Yuri van Gelder. Toch doken er enkele geslaagde inhakers op, mét Yuri-element.
Natuurlijk werd er naast het massale medeleven online ook volop gegniffeld om de val van turner Epke Zonderland. Dat leverde enkele ludieke inhakers op, maar bedrijven waagden zich er na alle Yuri-ophef toch maar even niet aan. Uitgezonderd Pretpark Online, maar wie had er ooit eerder van dat bedrijf gehoord? Die inhaker oogt bovendien redelijk provisorisch.
Grolsch is na de omstreden Yuri-inhakers überhaupt niet meer op Rio teruggekomen op Facebook. Dat geldt ook voor Chocomel, dat overigens opvalt door de vileine toon in al zijn postings - iets dat niet echt past bij het merk. Heineken haakt uiteraard wel dagelijks in op Rio, maar blijft ver weg van controverses. De woordspelingen hebben vaak wat meligs.
Goed, om het af te leren toch nog even een leuke Epke-inhaker. Humoristisch is het fake-nieuwsbericht van de satirische website De Speld, die de val van Zonderland typeert als het 'Yuri-element', waar de jury helaas weinig voor waardering voor blijkt te kunnen opbrengen.
Wie wereldwijd pas echt 'viral' ging, was atlete Shaunae Miller, die Olympisch goud won op de 400 meter door een snoekduik over de finish. De inhakers zijn op een rij gezet door People.com en USA Today.
Jeroen Mirck is platform-manager Sponsoring van MarketingTribune.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- De Speld
- turnen
- inhakers
- Epke Zonderland
- val
- Olympische Spelen
- marketing
- sport
- Yuri van Gelder
- social media
- Rio
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
- Odido nieuwe partner Esther Vergeer... 05-06-2025
- TCL wordt wereldwijde partner van... 04-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation