'Puma wil Umbro opvolgen als sponsor van PSV'
- Sponsoring
- 16 okt 2019 @ 10:58
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MerkenSponsorshipVoetbal
- 16 okt 2019 @ 10:58
- Jeroen Mirck
Bij PSV woedt een strijd wie de nieuwe kledingsponsor wordt. Puma zou de Eindhovense club een aanbieding hebben gedaan, maar die kan nog door de huidige partner Umbro worden overboden.
Dit meldt Eindhovens Dagblad. Mocht Puma de nieuwe PSV-partner worden, dan sluit het aan in het rijtje Le Coq Sportif, Adidas, Nike en nu dus Umbro. Die beslissing valt trouwens vermoedelijk pas rond januari.
PSV hoopt vanaf volgend seizoen de inkomsten uit kledingverkoop flink op te voeren, aldus ED. Daarom worden er gesprekken gevoerd met Puma, maar naar verluidt ook met andere partijen, zoals eerder het merk Macron. De Duitsers zouden PSV een flink verbeterde aanbieding hebben gedaan ten opzichte van de huidige overeenkomst met Umbro.
Tegenvallende inkomsten
PSV rapporteerde onlangs de jaarcijfers over het vorige seizoen en daaruit bleek dat de merchandising-inkomsten behoorlijk zijn teruggelopen, met bijna 600.000 euro ten opzichte van het voetbaljaar daarvoor. Met name in de eerste helft van 2019 viel de verkoop van PSV-shirts wat tegen.
Zo had PSV meer moeite dan verwacht om de populariteit van Hirving Lozano en Érick Gutiérrez in Mexico te verzilveren. Het hielp daarbij niet dat de Umbro-shirts met Energiedirect.nl op de borst onvoldoende op de schappen van grote warenhuizen kwamen te liggen.
Inmiddels is met Brainport Eindhoven een nieuwe naam op de voorkant van het PSV-tricot verschenen. Die shirts vielen afgelopen zomer in de smaak bij het grote publiek. In totaal zette PSV vorig seizoen 4,7 miljoen euro om bij de post ‘merchandising’.
Als Puma vanaf seizoen 2020-2021 de nieuwe partner wordt, moeten de Duitsers met PSV onder meer de Japanse markt zien te verkennen. Deze is nu zakelijk interessant omdat Ritsu Doan bij PSV onder contract staat.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
- Odido nieuwe partner Esther Vergeer... 05-06-2025
- TCL wordt wereldwijde partner van... 04-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation