Direct marketing

DIRECT MARKETING
12 Interview Paul Kelder, DM-specialist TIM
16 Verdieping Halen ondernemingen voldoende uit hun klantgegevens?
18 Marketeers op stelling Direct mail bestaat eigenlijk niet meer
22 De Praktijk Goudkoker bindt Telfort-klant



MARKETINGTROONREDE
33 De Troonrede
36 Interview Goos Eilander, oprichter en directeur van Trendbox
40 Interview Erik de Boer, voorzitter stichting MarketingTroonrede
42 Interview Niek Jan van Damme, lid Raad van Bestuur van Deutsche Telekom
44 Interview Robert van Houten, ceo Agu Holding en Agu BV




SPONSORING
56 Keynote Sponsorcongres Andrew Davis ‘Zie grensverleggend sponsorschap als een mogelijkheid’
58 Trendyhair & Grease ‘Musicals bieden maanden exposure en activatiemogelijkheden’
60 Eredivisie Zeilen ‘Ik denk aan verzekeraars, telecombedrijven en autofabrikanten’
64 Dela Eurovolley 2015 ‘Het verbaast mij dat zo weinig andere partijen de regie in eigen hand nemen’
68 Keynote Sponsorcongres Tjitske Benedictus ‘Het partnership moet voor een groot publiek toegankelijk zijn’

EN VERDER

04 Arena
24 De Praktijk Rotterdam Citymarketing ‘Wij willen de World Expo 2015 binnenhalen’
26 Nu even niet in de Randstad Zandbeek, the agency for engagement
28 Ster viert 50-jarig bestaan Exoot in turbulent medialandschap
30 Designpanel corporate Happy in Holland
31 9x beeld Sail Amsterdam 2015
50 MarketingScience Is clicks to bricks een goede strategie?
51 Column Jos Govaart
53 Schakelen met MarketingTribune Espace
61 MarketingScience Het gezin als EgoCollectief

CREDITS COVER
De cover is bedacht door Roeland Verboom en Francel Verlaat van Beyenmeyer.
Lodewijk van der Peet, managing director Beyenmeyer over de cover: ‘Het idee is gebaseerd op de spraakverwarring tussen Direct Mail en Direct Marketing. De waarde van de kennis van Direct Marketeers is in dit digitale tijdperk alleen maar toegenomen. Dus die vorm van DM is ‘alive and kicking’. De prijs van de postzegel heeft ervoor gezorgd dat de brievenbus leeg en de mailbox vol is geraakt. Die vorm van DM lijkt dus overleden. Maar… ik hoorde van goede vriend Aad Kuijper dat hij zijn relatie wijnhuis Okhuysen had geadviseerd om weer eens een gedrukte mailing te sturen. De respons explodeerde! Kortom: als je écht op wil vallen, denk eens aan Direct Mail!’

OVER TWEE WEKEN























Shoppermarketing*
Het gebeurt allemaal op de winkelvloer! Instore marketingexperts constateren dat meer retailers hun best doen om shoppers extra te verleiden. We praten je bij over de laatste ontwikkelingen door onder meer een interview met marketingman Michel van Slingerland van Hornbach. Welke activaties zijn er bij supermarkt Lidl te ontdekken en opmerkelijke cijfers en feiten. En ook: de opmars van McCann/FCB, de pluspropositie van Schaal X en de nieuwe Creative Press Challenge met de strijd tegen kanker als inzet. MarketingTribune, van nature verleidelijk!
*Onder voorbehoud



 






Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken