L'Oréal bereikt vrouwen middels crossmediale thema-aanpak
- Algemeen
- 17 dec 2015 @ 14:41
- Link
-
Sales
BBP Media - Branded content
- 17 dec 2015 @ 14:41
- Sales
Mode, beauty en lifestyle; vrouwen worden ermee geboren en staan ermee op. Ze leven in het hier en nu, maar zijn hongerig naar de trends van morgen. Ze laten zich graag verleiden en inspireren, maar kopiëren niet klakkeloos. Eigen stijl is het summum, geïnspireerd door o.a. tv, magazines, websites en celebrities. L’Oréal ging de samenwerking aan met Sanoma|SBS om hun False Lash Superstar mascara onder deze vrouwelijke doelgroep onder de aandacht te brengen. Door middel van een crossmediale themacampagne werd maximaal rendement en kwalitatief bereik gerealiseerd.
L’Oréal False Lash Superstar mascara geeft extreem volume en maximale lengte aan wimpers. Met de campagne wil L’Oréal dan ook jonge vrouwen attenderen op het bestaan van deze mascara en het product uitleggen. Om dit te bereiken werd samen met mediabureau ZenithOptimedia gekozen voor het inzetten van het crossmediale themapakket Fashion, Beauty en Lifestyle. Binnen de campagne was een grote rol weggelegd voor Jennifer Lopez . Als boegbeeld van de campagne vormde zij het redactionele haakje voor de verschillende titels; haar rol werd creatief vertaald naar pakkende branded content.
PRETTY WOMEN
Het tv-programma Shownieuws vormde het ideale startpunt voor de introductie. De late uitzending van Shownieuws kent een kijkersprofiel dat voor 57% uit vrouwen bestaat, waarvan 57% tussen de 20-49 jaar is. In het programma-item vertelde make-up-artist Hildo op welke manier de kijker met de False Lash Superstar mascara de glamourlook van Jennifer Lopez kon evenaren. Dit item werd direct doorvertaald naar Show.nl, zodat de kijkers de uitleg nog een keer stap-voor-stap konden nakijken. Naast het item in Shownieuws was ook L’Oréal billboarding primetime te zien op Net 5, rondom romantische komedies als Pretty Women en Cocktail. De branded content campagne op TV werd ook online ondersteund. Gedurende de looptijd van het programma werd in advertorials op de sites van BeauMonde, Grazia, Marie Claire en Nouveau beschreven hoe False Lash Super Star mascara zorgt voor een oogverblindende look. Het online bereik van deze glossies – gezamenlijk 400.000 unieke bezoekers -
“Wij hebben gekozen voor een crossmediale inzet van online en tv, waarbij content en commercie naadloos in elkaar overgaan en elkaar versterken. De thematische benadering heeft gezorgd voor kwalitatief bereik; recht in onze doelgroep. Nicolette Reinhoudt Marketing Director L’Oreal CPD a.i.
VROUWEN EN PERSONAL CARE
In opdracht van Sanoma/SBS heeft onderzoeksbureau Ipsos onderzoek uitgevoerd naar het mediagedrag van consumenten. Van inspiratie tot aankoop. Een op de tien Nederlanders vindt het leuk om zich uitgebreid te oriënteren en nieuwe verzorgingsproducten te ontdekken. Twee op de tien Nederlanders is koploper op het gebied van persoonlijke verzorging. Dat zijn vooral jongere vrouwen, zij staan meer open voor het proberen van nieuwe producten dan oudere vrouwen. 5% van de vrouwen is zelfs trendvormer, vooral vrouwen tussen de 18 en 35 jaar. Vrouwen boven de 55 hebben minder interesse in het proberen van nieuwe personal care producten: 66% van hen behoort tot de groep achterblijvers. Het complete onderzoeksrapport is te lezen in de Whitepaper Personal care, op te vragen via b2bmarketing.nl@sanoma.com
DOELGROEP
VROUWEN 20-49
LOOPTIJD
17 JUNI- 8 JULI 2015
INGEZETTE MEDIA
TV (ITEM SHOWNIEUWS, BILLBOARD,
ACTIVATIEPROMO’S) EN ONLINE
(ACTIEPAGINA, SPONSORBUTTON EN
ADVERTORIALS)
MERKEN
SBS6, NET5, SHOW.NL, NET5.NL, NU.NL,
GRAZIA.NL, BEAUMONDE.NL, NOUVEAU.
NL, MARIECLAIRE.NL, STYLETODAY.NL,
FASHIONCHICK.NL
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ASN Bank kiest voor één krachtig merkbeeld
- Lego meest inspirerende onderneming van 2025
- Gut en The Valley reageren op Hertog Jan Leeuw
- Reframe presenteert DE&I-onderzoek binnen Nederlandse...
- Nieuwe Pride-campagne van KPN: eerbetoon aan generaties LGBTQIA+
- Bol en Tiny Miracles maken kunst tastbaar én sociaal met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers