[Production masterclass] 'Marketeer wil regie in eigen hand maar weet niet hoe'

[Production masterclass] 'Marketeer wil regie in eigen hand maar weet niet hoe'
  • Algemeen
  • 12 feb 2015 @ 10:36
  • 35845 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • EvenementKennissessie

'Vodafone zet bureau aan de kant om met een nieuw bureaumodel te gaan werken. Het stapt af van een lead agency, maar neemt vanuit het interne brand-team de regie in handen en gaat werken met verschillende specialistische bureaus', lezen we in de vakpers. Of 'Rabobank wil de middle man in de keten ertussenuit hebben en direct zakendoen met productie bedrijven.' ASR, G-Star, Friesland Campina, KLM, Tommy Hilfiger, Bose, Wehkamp en andere brands, allemaal hebben ze het nieuws gehaald omdat ze het anders wilden. Vaak onder de noemer 'regie in eigen handen'. Maar hoe speel je dat goed en effectief klaar? Om deze reden houdt Jacques Vereecken, regisseur bij film productiebureau Caviar, op 19 februari zijn presentatie tijdens de masterclass 'Production 2.0 for Marketeers'.

Jacques Vereecken: 'Alle betrokken bureau mensen hebben inmiddels hun zegje over de stormachtige ontwikkelingen in het productievak gedaan. Van strategy directors tot global creative directors. Maar ons -de makers- is nooit iets gevraagd. Dat klinkt meer Calimero dan ik wil. Wij leveren ondertussen aan iedereen met een creatief concept. Maar je zult maar een Adverteerder rechtstreeks op je dak krijgen.  Vanwaar die verandering? Zijn adverteerders niet tevreden over het geleverde product of vinden ze het te duur? Of beide? En wat de verwachtingen in een nieuwe setting? Caviar Amsterdam heeft daar een heldere visie op ontwikkeld. We kijken waar de behoefte van kortere lijnen vandaan komt en zoeken daar passende oplossingen voor.

Maar we houden ook spiegels voor. Verandering werkt alleen als het door de hele linie doorgevoerd wordt. De bureaus en de productiehuizen hebben hun structuren grotendeels wel aangepast aan deze tijd.  Is uw merk ook al zover?'

Kom het beluisteren en bekijken en discusieer mee op 19 februari! Aantal kaarten beperkt. Schrijf u nu in voor maar 75 euro.
 

OVER PRODUCTION 2.O FOR MARKETEERS
MarketingTribune gunt exclusief aan marketeers op 19 februari 2015 een kijkje achter de schermen van communicatie-producties. Tijdens deze compacte, vriendelijk geprijsde masterclass ‘Production 2.0 for Marketeers’ leert u van drie toppartijen wat er precies komt kijken bij het maken van een film-, geluids- en online producties. Dat is wel handig, in een tijd dat de uitvoering van marketingcommunicatie flink aan het veranderen is. Adverteerders halen creatie in huis, reclamebureaus doen zelf productie en productiehuizen werken rechtstreeks voor adverteerders. En omdat iedereen al met een iPhone kan filmen en monteren, moet het ook vooral steeds goedkoper.
‘Om in dit schuivende landschap wat piketpaaltjes te slaan, doen we mee’, aldus regisseur Jacques Vereecken namens de betrokken bureaus. Doel is de marketeer inzicht te geven in het hedendaagse productieproces in al z'n facetten. Locatie: Tolhuistuin, Amsterdam.

www.marketingtribune.nl/production
 


Jacques Vereecken


 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken