Inzamelactie kerstcadeautjes door PostNL en Stichting Jarige Job
- Algemeen
- 27 nov 2018 @ 12:21
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Maatschappij
- 27 nov 2018 @ 12:21
- Nanny Kuilboer
PostNL roept Nederland op om cadeautjes die ‘over’ zijn van de feestmaand in januari mee te geven aan hun pakketbezorger om er een kind dat het minder goed heeft blij mee te maken. De bezorger zorgt er dan samen met Stichting Jarige Job voor dat al deze pakjes terecht komen bij kinderen uit gezinnen waar ze het niet zo breed hebben.
Met de ingeleverde cadeautjes wordt voor al deze kinderen een verjaardagsbox samengesteld met onder andere slingers, taart én traktaties om ook in de klas hun verjaardag te kunnen vieren.
61.000 jonge kinderen uit de armste gezinnen in Nederland vieren geen kerst of verjaardag met cadeautjes. Ze kunnen vaak zelfs niet eens trakteren op school en verzinnen daarom een smoes om die dag te verzuimen. Een verdrietige zaak, vindt Huib Lloyd, die in 2010 besloot daar samen met zijn vrouw iets aan te doen. En met succes: dankzij hun Stichting Jarige Job krijgen nu iedere maand zo’n 5.000 ouders in heel Nederland voor hun jarige kind een verjaardagsbox. De komende periode vraagt de stichting met hulp van PostNL extra aandacht voor deze kwetsbare kinderen door gezinnen op te roepen nieuwe decembercadeautjes te doneren voor in de verjaardagsboxen van Stichting Jarige Job.
Anonieme verjaardagsbox
Met hulp van diverse maatschappelijke organisaties, waaronder de Voedselbank en Stichting Leergeld, brengt Stichting Jarige Job de gezinnen in kaart. Ouders die dat willen, krijgen een Jarige Job-verjaardagsbox. In het feestelijk ingerichte pakhuis van Stichting Jarige Job in Rotterdam worden dagelijks verjaardagsboxen ingepakt voor jarigen in heel Nederland. Dankzij de inhoud van de boxen kunnen ouders het huis versieren, een taart bakken, cadeautjes inpakken en zorgen voor een traktatie op school. Lloyd: ‘De verjaardagsbox is een volledig gevulde anonieme box die kosteloos wordt afgeleverd door PostNL. De kinderen hebben dus geen idee van het bestaan van Jarige Job en kunnen echt genieten van hun verjaardag: thuis en in de klas.’
Centrale rol pakketbezorger
Voor Stichting Jarige Job is zoveel mogelijk bekendheid erg belangrijk, zowel bij lokale maatschappelijke organisaties als bij het grote publiek. Lloyd: ‘Daarom zijn we zo blij met deze inzamelactie waar iedereen ons bij kan helpen. De pakketbezorgers komen dagelijks in elke straat van Nederland en zorgen ervoor dat wij met alle ingeleverde cadeautjes nog meer arme gezinnen kunnen bereiken. Zo kunnen hopelijk straks álle kinderen in ons land hun verjaardag vieren.’
Meer informatie inzamelactie
De inzamelactie loopt tot en met de eerste week van januari op tv, online en social media. In januari 2019 kunnen de cadeautjes voorzien van een verzendlabel meegegeven worden aan de PostNL-pakketbezorger of ingeleverd worden bij een PostNL-locatie. PostNL zorgt er dan samen met Stichting Jarige Job voor dat de cadeautjes via de verjaardagboxen terecht komen bij kinderen uit gezinnen die het niet zo breed hebben. Wil je meedoen aan de actie, ga dan naar postnl.nl/mooigebaar.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ed Stibbe over PIM nominatie 'Duurzame Verleiding'
- Marktplaats wil verkoop tweedehands speelgoed stimuleren
- Trustoo: 'Voldoen bedrijven niet aan onze kwaliteitseisen, dan...
- De 10 marketingtrends voor 2025 volgens Kantar: 'Een cruciaal...
- Ministerie van VWS en ActiZ: praat over hoe je ouder wil worden
- Onderzoek: 'Morele mismatch reden opstappen jongeren'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing