Lowlands komt met ‘potentieel grootste editie ooit’
- Algemeen
- 19 aug 2020 @ 10:29
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - EvenementEntertainment
- 19 aug 2020 @ 10:29
- Lucas Boon
Lowlands vindt dit jaar zowel online als offline plaats: op huisfeestjes verspreid door het land, via een digitaal videoplatform en in poppodium de Melkweg. Reclamebureau Natwerk en designbureau Bravoure bundelden hun krachten voor dit initiatief.
Onder de noemer 'Lowlands free:united' belooft de organisatie dit jaar 'potentieel de grootste editie ooit'. Lowlands (sinds 1993) is meer dan een festivalterrein; het is een state of mind, aldus de Amsterdamse bureaus. Bravoure ontwikkelde een digitaal videoplatform, waarop de bezoeker 'op ontdekkingstocht' door Lowlands gaat. Natwerk bedacht de offline activatie in de vorm van een 'offline mobile stage'. Komend weekend (21-23 augustus) gaan de dj’s van mediapartner 3FM gepaard met 'een bak verrassingen' het land in om 'de tofste thuisfeestjes' te bezoeken. Feestbeesten kunnen ‘live in tunen’ met hun eigen feestje en hun talent laten zien op de Free:United Open Stage. De activatie wordt uiteraard live gestreamd. Ook vinden er in de Melkweg live-optredens plaats.
Festivalgevoel
Kim Krauwel, managing director van Bravoure, zegt: 'We wilden Lowlands als platform transformeren naar hét festival van het jaar en daar hebben we samen met Natwerk op meerdere vlakken invulling aan gegeven. Reinier Steures, managing director van Natwerk, vult aan: 'Niet alleen met het online streamen van muziek, wat al zoveel gebeurd, maar ook door mensen offline het echte festivalgevoel mee te geven.'
Net als ieder jaar doen mediapartners 3voor12 en 3FM, zij het nu in andere vorm, verslag van het festival. Niels Aalberts, eindredacteur van 3voor12, zegt: 'Mede dankzij het partnership met Bravoure en Natwerk maken we Lowlands ook dit jaar weer relevant voor een groot en breed publiek. We doen op vernieuwende wijze verslag van het evenement: online, in de Melkweg en op de coronaproof-huisfeestjes. Ook dit jaar wordt Lowlands weer legendarisch.'
Bekijk het complete programma en de livestreams (vanaf vrijdag) hier.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Maaltijdgemak centraal in Albert Heijns tweede commercial met...
- 'Campagnedrukwerk steeds groener'
- Reizen draait in 2026 om technologie, zelfexpressie en...
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #6 met Kalverliefde-founder...
- Nielsen Consumer Outlook 2026: zes insights voor marketeers
- Podcastserie over kracht van merkcommunicatie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

