Sophie Hilbrand en Rembrandt werken samen

  • B2b
  • 23 feb 2015 @ 14:40
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online

Vanaf vandaag kan iedereen ‘Late Rembrandt’ ook online ontdekken. KPN werkt hierin samen met het Rijksmuseum en enkele BN'ers. De tentoonstelling is dankzij KPN - hoofdsponsor van het museum - digitaal toegankelijk voor heel Nederland. Er staan vier rondleidingen online met Jort Kelder, André Kuipers, Sophie Hilbrand en Mart Visser.

Deze zijn gratis te zien op kpn.com/rembrandt. In de rondleidingen gaan zij in gesprek met een Rembrandt-expert die alles weet over hun favoriete werken uit de ‘Late Rembrandt’ tentoonstelling van het Rijksmuseum. Elk van hen geeft persoonlijk commentaar bij drie topstukken uit de collectie. Iedereen met een smartphone, laptop, tablet of pc kan nu waar, wanneer en hoe hij wil ’Late Rembrandt’ ontdekken. Vanwege de drukte bij de tentoonstelling zelf, zullen er geen reguliere rondleidingen worden georganiseerd.

Ideale vrouw
Behalve dat de topwerken door de rondleidingen in beeld worden gebracht, krijgen bezoekers online ook een inkijkje in de manier waarop de bekende Nederlanders de stukken beleven. Zo vraagt Sophie Hilbrand zich kijkend naar ‘Batseba’ af hoe Rembrandts ideale vrouw eruit zou hebben gezien. André Kuipers raakt niet uitgekeken als hij voor het schilderij ‘Claudius Civilis’ staat. Mart Visser verbaast zich over de prachtige weergave van stoffen bij ‘De Joodse bruid’ en Jort Kelder bewondert Rembrandt om de alledaagse onderwerpen op diens schilderijen.

Gratis online
Mark Versteegen, directeur Sponsoring KPN: 'Als hoofdsponsor van het Rijksmuseum én van ‘Late Rembrandt’ zet KPN zich in om kunst digitaal toegankelijk te maken voor heel Nederland. Het is de eerste en misschien wel de laatste keer dat zo veel werken uit internationale musea en privécollecties van Rembrandt in ons land bijeen zijn. Daarom maken wij het voor iedereen mogelijk deze expositie gratis online te ontdekken. Voor wie niet in de gelegenheid is de tentoonstelling te bezoeken en voor iedereen die gewoon waar, wanneer en hoe het uitkomt, ‘Late Rembrandt’ wil bekijken.'
 






Eerder werkten KPN en het Rijksmuseum al samen in online rondleidingen.

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken