[NMD21] Vonk: 'Als je een oprechte missie hebt, dan heb je geen marketing nodig'

[NMD21] Vonk: 'Als je een oprechte missie hebt, dan heb je geen marketing nodig'
  • B2b
  • 20 jul 2021 @ 10:10
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Nima Marketing DayKennissessieMarketingZakelijk

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de Nima Marketing Day 2021 plaats. Mart Vonk, head of marketing bij Vandebron neemt een van de presentaties voor zijn rekening. Een korte kennismaking.

Mart Vonk is vader van Lilly, partner van Ilona en tevens schipper van een reddingssloep. Als Head of Marketing bij Vandebron bevindt hij zich al geruime tijd in deze wereld. Al langer dan 10 jaar is hij marketing gedreven en al meer dan vijf jaar ook missie gedreven. Zijn persoonlijke missie is creativiteit inzetten om impact te maken.

Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Ik heb een haat-liefde-verhouding met marketing dus dit marketing event leek mij een perfect podium om het daar over te hebben.

Wat is je in termen van marketing de eerste maanden van 2021 het meest opgevallen?
Ik word enthousiast van merken die verantwoordelijkheid nemen zoals Heineken met ‘the night belongs to the vaccinated’. Ik word verdrietig van instanties die marketing inzetten terwijl dat niet bij hen past: Dansen met Janssen door Hugo de Jonge.

Heeft corona (jouw) marketing veranderd?
Corona laat zien dat de missie die wij nastreven geen ver van je bed show is. Door alle beperkingen zien we gunstige effecten voor de natuur, dus dit laat zien dat wij als mensen zelf verandering kunnen realiseren.

Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
Elkaar kunnen inspireren, dat heb ik gemist de afgelopen 1,5 jaar.

Kun je een tipje van de sluier lichten waarover jouw NMD-verhaal gaat?
Als je een oprechte missie hebt, dan heb je geen marketing nodig.

Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Inspiratie.

Maak ook kennis met andere sprekers van Nima Marketing Day 2021:
Nicole Freid van HAK
Ada Antonides en Karen Pasman van Van Wijnen
Wing Cheung van Synerflow
Fedor Vriezen en Michiel Sala van de populaire app Ommetje
Jeramiah Albinus van Fonq
Marcel van der Heijden van Karma Kebab
Antoinette Alma en Nick Nijhuis namens Windesheim
Keynote Thomas Barta

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken