KVK start audiocampagne in thrillervorm

- B2b
- 29 okt 2024 @ 13:46
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 okt 2024 @ 13:46
- Michiel van Zaane
Met de eerste audio-gedreven campagne vraagt de KVK aandacht voor het Handelsregister. Met dat register kunnen ondernemers controleren of hun (potentiële) zakenrelatie tekenbevoegd of daadwerkelijk bij dat bedrijf werkt.
Het gebeurt te vaak in Nederland dat ondernemers het schip in gaan doordat ze niet met de juiste persoon aan tafel zitten. Soms met kwade opzet. Een check in het Handelsregister kan in zulke gevallen oplichting voorkomen. Dat is dan ook de reden dat het verhaal ‘onnodig spannend’ is. Even controleren of een zakenrelatie tekenbevoegd of überhaupt werkzaam is bij een bedrijf kan veel ellende voorkomen.
De audiothriler “Hou je vast” bouwt voort op de door N=5 ontwikkelde campagne “Houvast voor ondernemers”. “Hou je vast!” trapt af met het verhaal van twee festivalorganisators. Zij werden op slinkse wijze opgelicht, wat het einde betekende voor hun bedrijf. Het ondernemersdrama wordt gebracht als podcast, in de stijl van het populaire true crime genre. Ondersteund met beeld, maar met een leidende rol voor het geluid, dat werd verzorgd door audio bureau Big Orange. Het is voor het eerst dat KVK een audio-gedreven campagne inzet, met zo’n lang format (8+ minuten) centraal.
De lancering van ‘Hou je vast!’ markeert de volgende stap in de KVK campagne ‘Houvast voor ondernemers.’ De campagne werd eerder bekroond met SAN Accent.
Bastiaan Weers: ”We zien dat de campagne de reputatie cijfers van KVK significant en structureel heeft laten stijgen. Daar willen we op doorbouwen. Waarbij de resultaten ruimte bieden om creatief iets scherper aan de wind te varen. In deze campagne maken we met frisse creativiteit de waarde van de praktische oplossingen die KVK ondernemend Nederland biedt zichtbaar.”
Het volledige verhaal is te beluisteren als podcast via de usual suspects. Korte social ads worden ingezet als teasers. Via lineaire en online radio worden korte versies ingezet.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 10,... 14-03-2025
- Surf en Nikhef kiezen ServerDirect... 11-03-2025
- De marketingtransfers van week 9, 202507-03-2025
- Consultancybureau zet AI in voor... 04-03-2025
- Sunny Cars kiest nxt agency als... 03-03-2025
- De marketingtransfers van week 8, 202528-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center