Is MA software een must voor b2b marketeers?
- B2b
- 13 jul 2016 @ 09:00
- Link
-
Robbert van den Heuvel
eigenaar
Heuvel Marketing - MarketingautomationE-mailmarketingLeads
- 13 jul 2016 @ 09:00
- Robbert van den Heuvel
B2b marketing is de afgelopen jaren radicaal veranderd. Omdat potentiële kopers steeds meer onderzoek doen op internet, hebben ze minder vaak en ook pas later in het aankoopproces contact met de verkoop-professionals van je onderneming. Deze ontwikkeling heeft ervoor gezorgd, dat je als b2b marketeer steeds meer verantwoordelijk wordt voor het verzorgen van het eerste contact met potentiële klanten (lead generatie) en hen daarbij op de juiste momenten dient te voorzien van relevante informatie.
Tegelijkertijd staan b2b marketeers steeds meer onder druk om nieuwe technologische ontwikkelingen (zoals social media) bij te houden en in te zetten, kosten te besparen en de toegevoegde waarde van hun inspanningen aan te tonen aan het algemeen management.
Marketingautomation
Marketingautomation software helpt je om deze uitdagingen het hoofd te bieden: Marketingautomation vervangt losse systemen voor e-mailmarketing, webanalyse, lead nurturing, campagne management en rapportage in één oplossing, die marketingprocessen stroomlijnt en data deelt met verkoop. Dit maakt het voor jou als b2b marketeer makkelijker om online marketing-campagnes uit te voeren en de resultaten ervan bij te houden. Door deze besparingen in tijd en energie ontstaat er weer ruimte om nog creatievere online-marketing-campagnes te bedenken en uit te voeren.
Tijdrovende taken
Met goede marketing automation software is het mogelijk enkele tijdrovende taken te automatiseren, zoals onder andere:
- het kwalificeren van leads (leadscoring aan de hand van vooraf vastgelegde regels),
- het aanbieden van content op basis van het bezoekgedrag van leads en
- het optimaal timen van campagne boodschappen.
Voordat je daadwerkelijk aan de slag gaat met marketing automation is het aan te raden om grondig te onderzoeken, welke leverancier de meeste waarde biedt voor het beschikbare budget. Heb jij als b2b marketeer al ervaringen met marketing automation? Met welke provider werk jij? Ik nodig je van harte uit om hieronder je ervaringen te delen!
-
Robbert van den Heuvel
- Werkt bij: Heuvel Marketing
- Functie: eigenaar
- Website:http://www.heuvelmarketing.com
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
- SoftwareOne en Eye-Able richten zich... 26-06-2025
- Adform introduceert visuele planner... 26-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation