Nieuwe Heineken-commercial verklaart Noorderlicht
- Bureaus
- 3 dec 2015 @ 00:01
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsMerkenActivatieMarketing
- 3 dec 2015 @ 00:01
- Redactie Bureaus
Buitenaard goed of niet, Heineken lanceerde woensdagavond zijn nieuwe commercial. In de film getiteld 'Nature's Wonder' komen twee wereldberoemde ‘natuurwonderen’ samen, aldus de bierbrouwer: 'Het natuurproduct Heineken en het natuurverschijnsel Noorderlicht.' En dat allemaal in outer space.
Bram Westenbrink, marketingdirecteur Heineken Nederland: 'Ons bier is een wereldberoemd natuurproduct uit Nederland. De commercial laat zien hoe door het bier een ander natuurwonder ontstaat: het Noorderlicht. Op onze eigen manier laten we zien dat Nederlanders en Heineken, overal ter wereld én daarbuiten, de gangmakers zijn. Met een knipoog willen we de Nederlanders een trots gevoel geven.'
Het 'Noorderlicht’ is niet alleen op televisie te zien. Speciaal voor de lancering van de nieuwe tv-commercial heeft Heineken het #Noorderlicht naar Amsterdam gehaald. Vanavond kleurde de lucht groen in een groot gebied rondom de Heineken Experience.
Het verhaal van Nature’s Wonder
De commercial draait inderdaad om de Nederlandse gangmakers. In de film tovert de Nederlandse astronaut Joost een flesje Heineken tevoorschijn voor zijn jarige Russische collega Yuri. De astronauten gaan helemaal uit hun dak. Maar het gaat mis: het flesje verdwijnt in de ruimte en schuift voor de zon. Voila, aldus ontstaat het Noorderlicht. De commercial eindigt met een Finse gids die twee Nederlanders vol trots wijst op het Noorderlicht en vraagt wat ze in Nederland dan voor bijzonders hebben. De jongens kijken alleen maar even naar hun flesje Heineken. Woorden zijn niet nodig, ze begrijpen elkaar volledig.
Credits
Klant: Heineken Nederland
Bureau: TBWA\Neboko
Titel: Nature’s Wonder
Verantwoordelijk bij Heineken: Bram Westenbrink, Jacqueline van Faassen, Reinoud Ottervanger, Jules Macken
Regisseur: Bart Timmer
Productiemaatschappij: Czar
Postproductie: MPC
Muziek: Massive Music
Geluid: Wave
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Noorderlicht
- commercial
- reclame
- groen licht
- ruimteschip
- merk
- TBWA\Neboko
- Heineken
- campagne
- marketing
- Yuri
- bier
- outer space
- heelal
- Joost
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

