MWG maakt 34 AMMA-nominaties bekend

  • Bureaus
  • 12 apr 2016 @ 12:13
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieMediabureauBekroningenAward

De nominaties voor de elf categorieën voor AMMA-awards 2016 zijn bekend. Zo strijden MediaCom, Mediaxplain en Zigt om de titel Mediabureau van het Jaar. Op donderdag 19 mei 2016 worden de winnaars bekend gemaakt tijdens een feestelijke uitreiking in Theater Amsterdam met het thema ‘Cum laude’.

De nominaties en winnaar in de categorie Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar) worden bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus. Het YIM Mediatalent van het jaar wordt door een jury gekozen aan de hand van een workshop waarin een case moet worden uitgewerkt en gepresenteerd. De overige negen categorieën worden gejureerd door een vakjury.

Dit zijn alle genomineerden per categorie: 

YIM Mediatalent van het Jaar

  • Brigit Moens (M2Media) 
  • Iris de Vries (TMG) 
  • Marriette van Tuyl (MediaCom) 
  • Tijmen van der Meer (Performics)

Carl Lipp-prijs 

  • Didi van Doggenaar (Exterion Media) 
  • Maaike van Vorstenbos (Exterion Media) 
  • Michiel Schot (TMG)

Beste engagementstrategie

  • Crimediggers (Politie)   ZIGT, Steam 
  • Nee, jij trekt volle zalen (Glenfiddich)  Maxxium, Mediaxplain*             

Beste gebruik van een medium

  • Coke FrisChicks (UM) 
  • Het oudste medium herondekt (Glenfiddich) (Maxxium, Mediaxplain) 
  • World, here I come (ING Bank, Schiphol Media, United State of Fans, Twofish)

Beste mediaperformance

  • Fernandes #NoSpang (UM) 
  • Maybelline 'Get-the-WOW-Brow!' (ZenithOptimedia, L'Oréal, Moxie, McCann, Performics) 
  • Microsoft Azure: In de wolken met het resultaat (Carat)    

Beste media-innovatie

  • Introductie Vodafone YOU: Power to the Prepaid People (MEC) 
  • PON Videology (MediaCom, Videology) 
  • Quest Test Nederland (G+J Media Nederland) 
  • Vodafone Thuis – ISP targeting (Blue Mango Interactive)

Hans du Chatinier-prijs (onderzoek)

  • Dagelijks Online Kijkcijfers (SKO, Kantar Media/TNS) 
  • Digital Out of Home wordt accountable (Kinetic, blowUP Media)

Beste mediastrategie

  • Fernandes #NoSpang (UM) 
  • Introductie Vodafone YOU: Power to the Prepaid People (MEC) 
  • Ontdek ‘Late Rembrandt online’ (KPN, Mindshare, Rijksmuseum, N=5, Born05, TOC, Digined) 
  • PHD versnelt groei voor Domino's (PHD)

Media-adverteerder van het jaar

  • KPN  (Mindshare) 
  • Nederlandse Staatsloterij (UM) 
  • Unilever (Mindshare)

Media-exploitant van het jaar

  • BrandDeli 
  • Exterion Media   
  • RTL Nederland

Mediabureau van het jaar

  • MediaCom 
  • Mediaxplain* 
  • Zigt

De MWG AMMA Awards (Annual Masters of Media Awards) is een initiatief van MWG en zijn dé mediaprijzen in de Nederlandse communicatiebranche. De AMMA awards belonen de beste mediaprestaties van een jaar. De awards werden in 2001 voor het eerst uitgereikt.

www.mwg.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken