Havas Boondoggle maakt 'shitcampagne' voor Teva
- Bureaus
- 5 okt 2016 @ 10:19
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MerkenKlantenCommercialsCampagnes
- 5 okt 2016 @ 10:19
- Redactie Bureaus
Een 'shitcampagne', zo noemt Havas Boondoggle Amsterdam het eerste werk voor zijn nieuwe klant Teva Pharmaceuticals. Grapje natuurlijk, want de campagne heeft gewoon alles met shit te maken. Na een bureau-oriëntatie is Boondoggle aan de slag gegaan voor verschillende Teva-producten, waaronder Metamucil, Vicks en Sorefix.
De eerste campagne die van de band rolt is voor Metamucil, een middel dat helpt bij obstipatie. Dat komt vaker voor dan je denkt, we praten er alleen niet graag over.
Havas Boondoggle ontwikkelde een campagne die het onderwerp opvallend alledaags maakt met de themaregel: ‘Shit is soms makkelijker gezegd dan gedaan’. ‘Shit’ staat niet voor niets in de Top-2 van meest populaire vloeken op de Nederlandse televisie en daarnaast gebruikt 47% van de jongeren en 68% van de ouderen ‘shit’ bijvoorbeeld bij pijn of schrik. De campagne wordt breed uitgerold: tv, online, outdoor en winkelvloer.
Havas Boondoggle Amsterdam werkt verder onder andere voor de volgende merken: PostNL, Peugeot, Citroën, Nutrilon, Lely, Freo, KNVB, Disneyland Parijs, Stadshart Amstelveen, Thalys, Net4kids en IAmsterdam.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers