Hema gaat met 'sintersizer' op zoek naar beste Sint-lied
- Bureaus
- 14 nov 2016 @ 00:14
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MuziekActivatieCampagnesMarketingApps
- 14 nov 2016 @ 00:14
- Redactie Bureaus
Hema zet dit jaar voor de Sinterklaas-campagne een ‘sintersizer’ in. Deze muziekmachine laat kinderen meedoen aan de sintersongwriter-competitie met een zelfgemaakt sinterklaaslied. De campagne, gecreëerd door XXS Amsterdam, loopt tot aan sinterklaasavond. Het is een vervolg op de succesvolle campagne van vorig jaar waarbij Hema op zoek ging naar de leukste 'sintersongwriters' van Nederland.
Sintersizer is een muziekmachine van zes bij vier meter hoog, gemaakt van Hema's sinterklaasspeelgoed en -producten. Het enorme instrument is te bewonderen in de flagshipstore van Hema op de Nieuwendijk in Amsterdam. Van groot opgeblazen speelgoed tot aan badjassen, bijna alles maakt geluid. Grote pepernootknoppen spelen Sint-samples, houten puzzels maken originele beats en de houten hamerbank is een sequencer.
Sinter Songwriter Competitie
Van de muziekmachine is een mobiele app gemaakt zodat iedereen mee kan doen aan de sintersongwriter-competitie. Hiermee kunnen kinderen een liedje maken en songteksten inzingen. De app maakt er vervolgens een videoclip van die kan worden ingezonden voor de wedstrijd. Er zijn vijf winnaars die een masterclass krijgen van Tim Douwsma tijdens het Sinterklaasconcert in de Hema op de Nieuwendijk in Amsterdam. Ze mogen met hun eigen sintlied optreden voor familie, vriendjes en vriendinnetjes.
Tijdens de Sinterklaasperiode staat de sintersizer in die vestiging om bespeeld te worden door kinderen van winkelend publiek. Ook worden er in andere winkels workshops gegeven om te leren hoe je songteksten kunt schrijven en hoe je de coolste beats maakt met de muziekmachine.
Workshops, video's en influencers
De campagne bestaat uit een aantal pre-rolls, een online film, een mobiele app en een social media-campagne met influencers Nanne Meijer, Beautynezz en zanger Tim Douwsma. Daarnaast vinden er workshops plaats bij Hema-winkels in Rotterdam, Nijmegen en Houten.
Desiree Vernie, head of marketing & communication van Hema: 'Bij ons draait Sinterklaas echt om het kinderfeest, daarom komt Hema dit jaar met de sintersizer. Hiermee kunnen kinderen zelf hun eigen sint liedjes en videoclip maken.'
John de Vries en René Verbong, creative directors van XXS Amsterdam: 'Wat een feest om dit te mogen maken. Een levensgrote muziekmachine bedenken en deze vervolgens in verschillenden middelen tot leven laten komen. Echt alle competenties komen samen in dit project. Met als gezamenlijk doel: van sinterklaas weer een echt kinderfeest maken.'
Credits
Opdrachtgever: Hema | Bureau: XXS Amsterdam | Creatieve Directie: John de Vries (art) & René Verbong (copy) | Strategie: Joram Helmer, Karlijn Marchildon | Agency producer: Kim Wolffensperger, Judith Kampman | Account: Robin Verhoek, Francis Oud | Verantwoordelijk bij klant: Miranda Schreuder, Desiree Vernie, Leontine Denisse, Lieke Visser, Marry Jansen, Pauline Marres | Design, technical development: Circus Family | Set builder: Jelier & Schaaf | Muziek/Sound: Valentijn Crouwel, Crouwel Interactive | Productiemaatschappij: Circus Family | Offline Montage: Circus Family | Online Montage: The Compound | Fotografie: Barry Hullegie (Halal) | App: MediaMonks | Producers: Tim Ruiters, Xander Amo | Actiesite: Guilty People | PR: Eva van beurden, Merktroubadour
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- XXS
- campagne
- workshops
- video
- Sinterklaas
- muziek
- Hema
- sintersizer
- influencers
- actie
- activatie
- kinderen
- liedje
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers