Noordhoff Uitgevers lanceert VR-game De Rekenruimte
- Bureaus
- 30 jan 2017 @ 10:58
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ConceptVirtual RealityCampagnesPromotie
- 30 jan 2017 @ 10:58
- Redactie Media
Noordhoff Uitgevers heeft Getal & Ruimte Junior gelanceerd, een nieuwe rekenmethode voor het basisonderwijs. Creatief communicatiebureau RTRN in Groningen bedacht de promotiecampagne rondom het product. Onderdeel van deze campagne is Virtual Reality game De Rekenruimte, een virtuele escape room waarin je je een weg naar buiten rekent.
Noordhoff Uitgevers is een van de grootste uitgevers van Nederland met een rijke historie in het onderwijs. Met de introductie van Getal & Ruimte Junior, een nieuwe rekenmethode in het basisonderwijs, speelt het bedrijf in op hedendaagse onderwijstrends, zoals de toenemende digitalisering.
Reden te meer om de introductie luister bij te zetten met een campagne die recht doet aan het innovatieve karakter van het product. Hiertoe riep het bedrijf de hulp in van RTRN Communicatie & Creatie in Groningen. RTRN bedacht De Rekenruimte, een virtuele escape room waarin je je een weg naar buiten rekent. Door het spelen van de game ervaar je letterlijk dat je verder komt met rekenen. Voor de technische realisatie werkte RTRN samen met Viemr, internationaal gelauwerde VR producent. De campagne onderstreept Noordhoff’s innovatieve karakter en toont eens te meer aan dat het bedrijf de behoefte in het onderwijs nauwlettend in de gaten houdt, zeker waar het om adaptief leren en digitaliseren gaat.
Getal & Ruimte Junior
Met De Rekenruimte geeft Noordhoff rekenen letterlijk en figuurlijk de ruimte. Met het spelen van de game ervaart de doelgroep spelenderwijs dat je met rekenen steeds een stap verder komt. De rekenopdrachten in De Rekenruimte komen bovendien rechtstreeks uit Getal & Ruimte Junior, waarmee de game meer is dan een gadget; het is tevens een sample van het product. Met de campagne laat Noordhoff Uitgevers met ruim 180 jaar aan historie zien dat ze zijn voorbereid op de toekomst. Meer dan ooit staat het merk voor innovatie, professionaliteit en plezier. Stuk voor stuk waarden die het verschil maken in het hedendaagse onderwijs.
De aftrap van de campagne vond vorige week plaats tijdens de NOT, de tweejaarlijkse vakbeurs voor onderwijsprofessionals in de Jaarbeurs Utrecht. Met succes, want bezoekers stonden in de rij om de game te spelen. De campagne wordt de komende twee jaar online en offline verder uitgerold. Mocht je De Rekenruimte zelf willen ervaren, kijk dan op www.derekenruimte.nl.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

