Noordhoff Uitgevers lanceert VR-game De Rekenruimte

Noordhoff Uitgevers lanceert VR-game De Rekenruimte
  • Bureaus
  • 30 jan 2017 @ 10:58
  • 17666 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ConceptVirtual RealityCampagnesPromotie

Noordhoff Uitgevers heeft Getal & Ruimte Junior gelanceerd, een nieuwe rekenmethode voor het basisonderwijs. Creatief communicatiebureau RTRN in Groningen bedacht de promotiecampagne rondom het product. Onderdeel van deze campagne is Virtual Reality game De Rekenruimte, een virtuele escape room waarin je je een weg naar buiten rekent.

Noordhoff Uitgevers is een van de grootste uitgevers van Nederland met een rijke historie in het onderwijs. Met de introductie van Getal & Ruimte Junior, een nieuwe rekenmethode in het basisonderwijs, speelt het bedrijf in op hedendaagse onderwijstrends, zoals de toenemende digitalisering.

Reden te meer om de introductie luister bij te zetten met een campagne die recht doet aan het innovatieve karakter van het product. Hiertoe riep het bedrijf de hulp in van RTRN Communicatie & Creatie in Groningen. RTRN bedacht De Rekenruimte, een virtuele escape room waarin je je een weg naar buiten rekent. Door het spelen van de game ervaar je letterlijk dat je verder komt met rekenen. Voor de technische realisatie werkte RTRN samen met Viemr, internationaal gelauwerde VR producent. De campagne onderstreept Noordhoff’s innovatieve karakter en toont eens te meer aan dat het bedrijf de behoefte in het onderwijs nauwlettend in de gaten houdt, zeker waar het om adaptief leren en digitaliseren gaat.

Getal & Ruimte Junior

Met De Rekenruimte geeft Noordhoff rekenen letterlijk en figuurlijk de ruimte. Met het spelen van de game ervaart de doelgroep spelenderwijs dat je met rekenen steeds een stap verder komt. De rekenopdrachten in De Rekenruimte komen bovendien rechtstreeks uit Getal & Ruimte Junior, waarmee de game meer is dan een gadget; het is tevens een sample van het product. Met de campagne laat Noordhoff Uitgevers met ruim 180 jaar aan historie zien dat ze zijn voorbereid op de toekomst. Meer dan ooit staat het merk voor innovatie, professionaliteit en plezier. Stuk voor stuk waarden die het verschil maken in het hedendaagse onderwijs.

De aftrap van de campagne vond vorige week plaats tijdens de NOT, de tweejaarlijkse vakbeurs voor onderwijsprofessionals in de Jaarbeurs Utrecht. Met succes, want bezoekers stonden in de rij om de game te spelen. De campagne wordt de komende twee jaar online en offline verder uitgerold. Mocht je De Rekenruimte zelf willen ervaren, kijk dan op www.derekenruimte.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken