Eerste Grand Prix uitgereikt bij Health Lions
- Bureaus
- 19 jun 2017 @ 09:34
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MVOMaatschappijAwardCannes
- 19 jun 2017 @ 09:34
- Jeroen Mirck
De kop is er af, Cannes Lions 2017 is van start gegaan. Het openingsweekend leverde direct winnaars op in de categorieën Health & Wellness en Pharma. Ook werden de eerste Grand Prix uitgereikt: voor 'Meet Graham' van het Australische Clemenger BBDO (Health Lion) en 'Immunity Charm' van McCann India (Health Lion for Good).
Het is sinds 2014 traditie om het festival 'gezond' af te trappen. Dit jaar kwamen in de categorie Health & Wellness in totaal 2.245 inzendingen binnen, waarvan er 65 zijn bekroond met een Leeuw: veertien keer goud, twintig keer zilver en dertig keer brons. 'Meet Graham' van Clemenger BBDO Melbourne (Australië) won de Grand Prix, samen met klant Transport Accident Commission Victoria.
Juryvoorzitter Health & Wellness Mike Rogers, creative partner van het Duitse bedrijf Serviceplan Health & Life: 'Since the introduction of Lions Health in 2014, it’s been fascinating to witness the incredible impact the Health & Wellness Lion has had on the industry perception of healthcare creativity. We’ve seen the work flourish and this year’s shortlist showed a range and depth of work, crossing technology and the creative use of data.'
Geen Pharma Grand Prix
Voor de Pharma Lions kwamen 590 cases binnen, waarvan er 25 zijn bekroond (6 goud, 9 zilver en tien keer brons). In deze categorie werd geen Grand Prix toegekend.
Pharma-juryvoorzitter June Laffey, executive creative director van McCann Health, Australia & South East Asia: 'In Pharma, we can create work that changes lives and we award the very best work in the world. The shortlist was formidable and there were lots of strong productive arguments in the jury room. Throughout the judging process we were mindful that the work we award reflects what is possible creatively and what can be possible in the future in this highly regulated space.'
Health Lion for Good
De Lions Health Grand Prix for Good ging naar 'Immunity Charm' van McCann Health uit New Delhi, een campagne voor het ministerie van Volksgezondheid van Afghanistan. Deze speciale prijs werd gejureerd onder leiding van Caleb Tiller, executive director of Communications & Public Affairs van de United Nations Foundation. 'The Lions Health Grand Prix for Good award sits at the cross-section of creativity and social impact', zegt Tiller. 'It’s an exciting time for our community, as cross-pollination between sectors is creating new opportunities to engage people in driving social change and improving lives.'
Healthcare Agency of the Year werd Area 23 uit New York, gevolgd door Medulla Communications uit Mumbai en McCann Health uit New Delhi. Healthcare Network of the Year werd McCann Health, voor FCB Health en The CDM Group.
Bekijk alle winnaars in ons Dossier Cannes Lions 2017.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers