SIRE viert 50 jaar maatschappelijke campagnes
- Bureaus
- 28 sep 2017 @ 11:35
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - EvenementMarketingMaatschappijReclame
- 28 sep 2017 @ 11:35
- Redactie Bureaus
Stichting Ideële Reclame (SIRE) vier op 30 oktober 2017 haar 50-jarig jubileum in het Tropenmuseum en het KIT, Koninklijk Instituut voor de Tropen. Koning Willem-Alexander is aanwezig, evenals loco-burgemeester van Amsterdam Pieter Litjens en Commissaris van de Koning Johan Remkes. Eva Jinek presenteert de avond.
Keynote-spreker is Kim Putters, directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau. SIRE-voorzitter Imme Rog opent de avond, SIRE-oprichter de heer Frits Baylé blikt terug en SIRE-directeur Lucy van der Helm blikt vooruit met de aftrap van de jubileumcampagne.
SIRE is bekend van de vele campagnes voor maatschappelijk onderbelichte onderwerpen, zoals ‘Je bent een rund als je met vuurwerk stunt’, ‘Kinderen scheiden niet’, ‘Kort Lontje’ en campagnes met het SIRE thema ‘De maatschappij dat ben jij’. De meest recente campagne over spelende jongens maakte traditiegetrouw weer veel los.
Maatschappelijk debat aanjagen
Stichting Ideële Reclame (SIRE) is een onafhankelijke stichting, opgericht in 1967. Sindsdien heeft zij 115 campagnes gevoerd voor belangrijke maatschappelijke onderwerpen. SIRE wil mensen wakker schudden, aanzetten tot nadenken, lastige zaken bespreekbaar maken en het debat aanjagen. Met haar campagnes wil SIRE de maatschappij een beetje mooier maken.
De campagnes zijn primair gericht op het Nederlandse publiek, maar ook weet SIRE besluitvormers en opinieleiders met haar campagnes te raken. SIRE heeft geen banden met de overheid of andere organisaties. Alle campagnes komen tot stand middels de belangeloze medewerking van de communicatiebranche.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bol helpt vakantiestress te fixen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
Laatste Nieuws
- Hibou lanceert innovatiehub Hibou/x... 19-06-2025
- KLM lanceert nieuw werkgeversmerk... 19-06-2025
- KFC kiest voor lokale kracht met... 18-06-2025
- [onderzoek] Bijna helft van... 18-06-2025
- TheFork kiest Team Lewis voor... 17-06-2025
- The Family en Open Now fuseren tot... 17-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation