Clockwork laat jongeren nieuw woord bedenken voor pensioen
- Bureaus
- 7 nov 2018 @ 11:25
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - InteractieStorytellingActivatieCampagnes
- 7 nov 2018 @ 11:25
- Jeroen Mirck
De Pensioenfederatie lanceert een campagne samen met digitaal bureau Clockwork. ‘Refresh pensioen’ roept op om een nieuw woord voor pensioen te bedenken. Zo worden jongeren getriggerd om na te denken wat pensioen eigenlijk betekent.
Initiatiefnemer van deze campagne is de online jongerenorganisatie 'De Tijd van je Leven', een project van de Pensioenfederatie en haar leden. Het online platform wil jongeren (25-35 jaar) inzicht geven in wat pensioen voor hen betekent, nu en later.
Het woord pensioen stamt al uit de 14e eeuw en heeft een oorsprong in het Latijn. Inmiddels zou een nieuwe associatie wellicht meer recht doen aan het product ‘pensioen’: de levenslange uitkering voor wie niet meer actief is op de arbeidsmarkt. Doel is om met een nieuw woord in 2019 de Dikke Van Dale te halen.
Meedoen kan tot en met vrijdag 23 november. De jury, bestaand uit Otto Hulst (Jonge Pensioenfondsbestuurder van het jaar 2018), Stella Bergsma (schrijfster en columniste) en Ivan Words (rapper, co-founder platform Spoken World, presentator en docent), maakt het winnende woord op 26 november bekend.
Credits
Opdrachtgever: Pensioenfederatie
Bureau: Clockwork
Strategie/concept: Mark Goede en Sjoerd Goderie
Creatieve Directie : Femke Schavemaker
Design : Jesse Zoutewelle
Copy : Mark Goede en Rik Looijen
UX : Gael van Heijst
Development : Wim Barelds
Animatie : Twelve o’Clock
Projectmanagement : Elise Zonneveld
Verantwoordelijke bij Pensioenfederatie: Marleen Buijsman
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing