Clockwork laat jongeren nieuw woord bedenken voor pensioen

Clockwork laat jongeren nieuw woord bedenken voor pensioen
  • Bureaus
  • 7 nov 2018 @ 11:25
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • InteractieStorytellingActivatieCampagnes

De Pensioenfederatie lanceert een campagne samen met digitaal bureau Clockwork. ‘Refresh pensioen’ roept op om een nieuw woord voor pensioen te bedenken. Zo worden jongeren getriggerd om na te denken wat pensioen eigenlijk betekent.

Initiatiefnemer van deze campagne is de online jongerenorganisatie 'De Tijd van je Leven', een project van de Pensioenfederatie en haar leden. Het online platform wil jongeren (25-35 jaar) inzicht geven in wat pensioen voor hen betekent, nu en later.

Het woord pensioen stamt al uit de 14e eeuw en heeft een oorsprong in het Latijn. Inmiddels zou een nieuwe associatie wellicht meer recht doen aan het product ‘pensioen’: de levenslange uitkering voor wie niet meer actief is op de arbeidsmarkt. Doel is om met een nieuw woord in 2019 de Dikke Van Dale te halen.

Meedoen kan tot en met vrijdag 23 november. De jury, bestaand uit Otto Hulst (Jonge Pensioenfondsbestuurder van het jaar 2018), Stella Bergsma (schrijfster en columniste) en Ivan Words (rapper, co-founder platform Spoken World, presentator en docent), maakt het winnende woord op 26 november bekend.

Credits

Opdrachtgever: Pensioenfederatie

Bureau: Clockwork

Strategie/concept: Mark Goede en Sjoerd Goderie

Creatieve Directie : Femke Schavemaker

Design : Jesse Zoutewelle

Copy : Mark Goede en Rik Looijen

UX : Gael van Heijst

Development : Wim Barelds

Animatie : Twelve o’Clock

Projectmanagement : Elise Zonneveld

Verantwoordelijke bij Pensioenfederatie: Marleen Buijsman



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken