Clockwork laat jongeren nieuw woord bedenken voor pensioen
- Bureaus
- 7 nov 2018 @ 11:25
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - InteractieStorytellingActivatieCampagnes
- 7 nov 2018 @ 11:25
- Jeroen Mirck
De Pensioenfederatie lanceert een campagne samen met digitaal bureau Clockwork. ‘Refresh pensioen’ roept op om een nieuw woord voor pensioen te bedenken. Zo worden jongeren getriggerd om na te denken wat pensioen eigenlijk betekent.
Initiatiefnemer van deze campagne is de online jongerenorganisatie 'De Tijd van je Leven', een project van de Pensioenfederatie en haar leden. Het online platform wil jongeren (25-35 jaar) inzicht geven in wat pensioen voor hen betekent, nu en later.
Het woord pensioen stamt al uit de 14e eeuw en heeft een oorsprong in het Latijn. Inmiddels zou een nieuwe associatie wellicht meer recht doen aan het product ‘pensioen’: de levenslange uitkering voor wie niet meer actief is op de arbeidsmarkt. Doel is om met een nieuw woord in 2019 de Dikke Van Dale te halen.
Meedoen kan tot en met vrijdag 23 november. De jury, bestaand uit Otto Hulst (Jonge Pensioenfondsbestuurder van het jaar 2018), Stella Bergsma (schrijfster en columniste) en Ivan Words (rapper, co-founder platform Spoken World, presentator en docent), maakt het winnende woord op 26 november bekend.
Credits
Opdrachtgever: Pensioenfederatie
Bureau: Clockwork
Strategie/concept: Mark Goede en Sjoerd Goderie
Creatieve Directie : Femke Schavemaker
Design : Jesse Zoutewelle
Copy : Mark Goede en Rik Looijen
UX : Gael van Heijst
Development : Wim Barelds
Animatie : Twelve o’Clock
Projectmanagement : Elise Zonneveld
Verantwoordelijke bij Pensioenfederatie: Marleen Buijsman
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
- Popal kiest Umfang na pitch30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation