Verkeersquiz geeft impuls aan website VVN

Verkeersquiz geeft impuls aan website VVN
  • Bureaus
  • 9 nov 2018 @ 17:57
  • 15902 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • InteractieWebsiteGamificationCampagnes

Het is Veilig Verkeer Nederland gelukt om met zijn nieuwe website, op de dag van lancering, ruim 100.000 views te genereren. Dit gebeurde voordat de advertentiecampagne (over verkeersregels) daadwerkelijk is gestart.

Het gaat om de website www.vvn.nl/verkeersregels die sinds afgelopen dinsdag live is. Op deze site staan verkeersregels en -wetten in begrijpelijke taal uitgelegd. De bezoekersaantallen tonen aan dat Nederland snakt naar een dergelijke informatiebron. Eerder onderzoek wijst uit dat ruim de helft van alle Nederlanders niet goed weet welke verkeersregels er gelden.

Een groot deel van Nederland is nu al bekend met de verkeersregels-site, terwijl de daadwerkelijke advertentiecampagne nog van start moet gaan. In de eerste 24 uur na livegang bezochten maar liefst 109.000 unieke gebruikers de website.

Goudmijn aan data

Gerco Hebbink, marketeer bij Veilig Verkeer Nederland, licht het succes toe: 'Data die wij eerder hebben vergaard met onze online opfriscursus, toonde een belangrijk inzicht. Er heerst namelijk veel onwetendheid rondom verkeersregels en -wetten. Hierdoor wisten wij op voorhand dat een heldere verkeersregels-site in een belangrijke behoefte zou voorzien.'

De online opfriscursus die Hebbink aanhaalt werd drie jaar geleden geïntroduceerd en is inmiddels 700.000 keer gedaan. Een goudmijn aan data dus. 

Vliegwieleffect

Hoe de site bij het grote publiek onder de aandacht is gekomen? Een persbericht waarin de nieuwe verkeerswebsite werd aangekondigd is veelvuldig door media opgepakt, waardoor een vliegwieleffect is ontstaan.

Het AD, die van VVN de primeur kreeg, ontwikkelde zelfs een eigen verkeersquiz. Onder meer de NOS, RTL Nieuws, Radio 538 en Editie NL berichtten over de nieuwe verkeerswebsite van Veilig Verkeer Nederland. 

Het promotiebudget dat voor de site is gereserveerd, wordt ondanks de vliegende start niet aangepast. Veilig Verkeer Nederland hoopt dat weggebruikers en site bezoeken en zichzelf informeren over de regels die zijn weggezakt en zich daardoor veiliger in het verkeer gaan begeven.. Het doel is dat iedereen veilig over straat gaat.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken