Campagne Alzheimer Socks haalt vier ton op
- Bureaus
- 14 feb 2019 @ 10:02
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ActiesBrandingActivatie
- 14 feb 2019 @ 10:02
- Jeroen Mirck
De derde editie van het initiatief Alzheimer Socks heeft geleid tot de verkoop van 66.600 paar sokken. In totaal is er hiermee 380.000 euro opgehaald voor onderzoek door Alzheimercentrum Amsterdam naar diverse vormen van dementie.
Dat ging niet zonder slag of stoot, want door een grote brand in het magazijn op 27 september vorig jaar gingen 35.000 paar Alzheimer Socks verloren. Dat heeft niet kunnen beletten dat het initiatief toch nog een groot succes is geworden.
Brand vernietigt sokken
De 'Alzheimer Socks'-campagne ging op 18 september 2018 van start. Negen dagen na de start werd door een grote brand in het magazijn in Molenaarsgraaf de volledige voorraad sokken vernietigd. Door de brand dreigde het Alzheimercentrum Amsterdam (onderdeel van Amsterdam UMC) 280.000 euro voor onderzoek mis te lopen. Om die grote schade ten dele te compenseren, werd er besloten om een nieuwe oplage sokken te produceren. Mensen konden via Alzheimersocks.nl alvast een pre-order plaatsen of geld doneren. Hier werd massaal gehoor aan gegeven en in december was de volledige voorraad uitverkocht.
Philip Scheltens, hoogleraar neurologie en directeur van Alzheimercentrum Amsterdam: 'Voor goed onderzoek naar de oorzaak en behandeling van dementie zijn drie dingen nodig: geld, inspiratie en talent. Het talent is ruim aanwezig in ons centrum; de inspiratie halen we uit de patiënten die we behandelen. Het geld is nu beschikbaar dankzij het team achter Alzheimer Socks en de mensen die het initiatief steunen. Ondanks de tegenslag van de brand is het resultaat spectaculair.'
Ontworpen door patiënt
Anders dan voorgaande jaren, waarbij er werd samengewerkt met bekende Nederlandse ontwerpers als Mart Visser en Spijkers & Spijkers, werden de Alzheimer Socks van dit jaar ontworpen door alzheimerpatiënt Willem en zijn kleindochter Naomi. De twee verschillende sokken die samen een paar vormen, symboliseren de verwarring waar alzheimerpatiënten dagelijks mee te maken hebben.
'We zijn ontzettend trots en blij dat we met de sokken van Willlem en Naomi zo’n mooi bedrag hebben opgehaald voor onderzoek én het bewustzijn rondom Alzheimer kunnen vergroten', aldus het team.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ANWB lanceert nieuwe merkcampagne 'ANWB ... en gaan'
- 63ste 'Even Apeldoorn bellen' commercial live
- Social Deal Wellness eerste nieuwe film Bald Jackal Agency
- JongeHonden kopen geen Cannes-tickets en organiseren Gap Year
- Rosewood lanceert eerste AI-dogfluencer van Nederland: ‘zonder...
- Big2's nieuwe album Hard Hout krijgt campagne
Laatste Nieuws
- Intertoys brengt dino’s tot leven... 02-06-2025
- Effie Awards 2025 van start: drie... 02-06-2025
- Trekpleister benadrukt mentale... 02-06-2025
- (Snelle) taxi voor iedereen02-06-2025
- Q8 positioneert zich 'en passant'... 01-06-2025
- JongeHonden kopen geen... 30-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management