NOS en ABN Amro grote winnaars bij SpinAwards
- Bureaus
- 23 mei 2019 @ 08:35
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MediaCampagnesDigitaalAward
- 23 mei 2019 @ 08:35
- Jeroen Mirck
Bij de SpinAwards zijn woensdag 41 prijzen uitgereikt in de Amsterdamse nachtclub Escape. De Grand SpinAward ging naar de NOS. The Lockdown van ABN Amro en Code D’Azur viel maar liefst 6 keer in de prijzen.Tim Hofman werd uitgeroepen tot Digital Celebrity.
Ruim 500 opdrachtgevers, creatieve bureaus en andere talentvolle digitale makers waren getuige van de uitreiking van de awards. In totaal werden 19 gouden, 21 zilveren en één Grand SpinAward uitgereikt. De wervingscampagne The Lockdown van ABN Amro viel maar liefst zes keer in de prijzen, het daarvoor verantwoordelijke bureau Code d'Azur zelf won in totaal zelfs zeven prijzen.
Grand SpinAward voor NOS
De NOS ontving de Grand SpinAward. Deze prijs wordt uitgereikt aan de partij die het digitale denken het meest verder heeft gebracht het afgelopen jaar en wordt door alle juryvoorzitters gekozen uit de nominaties. De NOS viel op met de redactionele producties rondom ‘Onder de duim’ over socialmedia-gebruik en ‘Ik zie wat jij niet ziet’ over depressie. De omroep wordt geroemd om zijn innovatiekracht en doorzettingsvermogen op het digitale vlak waarmee de journalistiek als geheel naar een hoger plan wordt gebracht.
De gouden ring voor de Digital Celebrity ging naar Tim Hofman. Digital celebrities zijn de nieuwe generatie sterren, geboren en groot geworden op Snapchat, YouTube, Facebook en andere digitale hotspots. De SpinAward gaat naar de maker met de creatiefste innovaties van het afgelopen jaar.
Juryvoorzitter Jacqueline Vizee (Maak|Veed): ‘Tim Hofman heeft er afgelopen jaar voor gezorgd dat het kinderpardon weer in de belangstelling kwam te staan. Dit deed hij door middels zijn YouTube format BOOS een item te maken met Nemr. Hij laat zien dat je met extra aandacht het verschil kan maken.’ De andere genomineerden waren Vivian Bendermacher en GameMeneer.
Opvallende categorieën
De 2019 editie telde één nieuwe categorie: Artificial intelligence & Voice. Deze SpinAwards gaan naar creatieve toepassingen van kunstmatige intelligentie in welke vorm dan ook. In deze categorie werden twee gouden SpinAwards uitgereikt aan KRO-NCRV en Gamemedia en United en aan Zappmissie Live VR-game en Travel Assitant van KLM en Code D’Azur.
Alle winnaars van de SpinAwards 2018:
Website
Goud: SpangaS, KRO-NCRV, Grrr
Goud: De Digitale Rijpingskelder, Isobar
Zilver: Below The Surface, Q42 & Fabrique
E-commerce
Goud: Rituals.com global redesign
Digital Campaign
Goud: Je bent één klik verwijderd van cybercrime, FCB Amsterdam
Zilver: Car Commercial To Go, DDB Unlimited
Zilver: Knalplanga, Roorda Reclamebureau
Social Media
Zilver: Face it, Buutvrij for life
Zilver: Ontspoord: eerste WhatsApp-thriller van Nederland (Johnny Wonder)
Zilver: Doritos Collisions: The Livestream Battle, Fitzroy
Mobile
Goud: Smartify, MOBGEN | Accenture Interactive
Zilver: The Lockdown, CODE D'AZUR
Zilver: AH Tech app, &samhoud media en &ranj
Game
Goud: The Lockdown, CODE D'AZUR
Zilver: DJI. Gamification tijdens detentie, Kaliber
AR&VR
Goud: Zappmissie Live VR-game, KRO-NCRV, Gamedia, United
Goud: The Lockdown, CODE D'AZUR
Zilver: WKZ-maatje, &samhoud media
Artificial intelligence & Voice
Goud: Chefkok BinnensteBuiten, Embot, KRO-NCRV
Goud: Travel Assistant by KLM, CODE D'AZUR
Zilver: Auping Bedtijdverhaal, Greenhouse & Mindshare NL
Digital Service Idea
Goud: Extra Teamlid, Greenberry & Garage2020
Zilver: YoungOnes #eigenbaas, Freshheads
Zilver: SmartOcto Tentacles, Fabrique & SmartOcto
Design
Zilver: The Lockdown, CODE D'AZUR
Zilver: End Family Fire, Droga5, Superhero Cheesecake
User Experience
Goud: Snelweg Sprookjes, Achtung McGarryBowen
Zilver: The Lockdown, CODE D'AZUR
Content
Zilver: Car Commercial To Go, DDB Unlimited
Goud: Knalplanga, Roorda Reclamebureau
Goud: Onder de duim: hoe je telefoon jou in z'n greep houdt (NOS)
Media
Goud: Car Commercial To Go, DDB Unlimited
Goud: #myfirstblood, 2Basics Marketing & Sports
Innovation
Goud: Extra Teamlid, Greenberry & Garage2020
Zilver: The Lockdown, Code D'Azur
Zilver: DJI. Gamification tijdens detentie, Kaliber
Young Talent
Goud: Mazehunter
Zilver: PrivEZ
Zilver: Jamspace
Digital Celebrity
Goud: Tim Hofman
Grand SpinAward
NOS
De SpinAwards zijn de prijzen voor creatieve concepten die het digitale denken verder brengen. De SpinAwards bestaan sinds 1998 en worden georganiseerd door de Stichting SpinAwards, in 2018 overgenomen door Sijthoff Media.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- Zwijsen lanceert emotionele campagne voor Open Up
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
Laatste Nieuws
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes