Effie verbreedt naar marketingprijs en introduceert 3 nieuwe categorieën
- Bureaus
- 23 mrt 2021 @ 11:30
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Awards
- 23 mrt 2021 @ 11:30
- Lucas Boon
De Effie gaat zich richting het marketingspeelveld verbreden, te beginnen met de toevoeging van drie nieuwe categorieën: branded customer experience, succesvolle introductie en impactvolle propositie.
De verbreding is een logische reactie op de snelheid waarmee de sector zich op dit moment ontwikkelt, aldus de BvA en VIA, de organisaties achter de Effie. Hans Middelhoek (lid Effie-stuurgroep) zegt: 'We zien in sterke cases vaak een geïntegreerde aanpak tussen communicatie en andere marketinginstrumenten. Alles hangt nauw met elkaar samen en versterkt elkaar. Het is dan ook niet meer dan vanzelfsprekend dat Effie mee evolueert.'
Buitengewoon resultaat
Mary Hoogerbrugge, voorzitter van de Effie-stuurgroep, vult aan: 'Om kans te maken op een Effie moet ook in 2021 het resultaat buitengewoon zijn en met onafhankelijk onderzoek worden onderbouwd. Daarnaast is het criterium nog steeds dat elke case gebaseerd moet zijn op een sterk strategisch inzicht dat op een aansprekende manier creatief is vertaald. Het menselijk vernuft wordt beloond.'
De eerste deadline voor inzenden staat gepland op donderdag 1 juli. De uitreiking vindt traditiegetrouw plaats in november, exacte datum nog niet bekend. Ook volgt er een Effie Campus in mei.
Foto: Effie-uitreiking 2020 (door Bart van der Putten).
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing