Effie verbreedt naar marketingprijs en introduceert 3 nieuwe categorieën
- Bureaus
- 23 mrt 2021 @ 11:30
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Awards
- 23 mrt 2021 @ 11:30
- Lucas Boon
De Effie gaat zich richting het marketingspeelveld verbreden, te beginnen met de toevoeging van drie nieuwe categorieën: branded customer experience, succesvolle introductie en impactvolle propositie.
De verbreding is een logische reactie op de snelheid waarmee de sector zich op dit moment ontwikkelt, aldus de BvA en VIA, de organisaties achter de Effie. Hans Middelhoek (lid Effie-stuurgroep) zegt: 'We zien in sterke cases vaak een geïntegreerde aanpak tussen communicatie en andere marketinginstrumenten. Alles hangt nauw met elkaar samen en versterkt elkaar. Het is dan ook niet meer dan vanzelfsprekend dat Effie mee evolueert.'
Buitengewoon resultaat
Mary Hoogerbrugge, voorzitter van de Effie-stuurgroep, vult aan: 'Om kans te maken op een Effie moet ook in 2021 het resultaat buitengewoon zijn en met onafhankelijk onderzoek worden onderbouwd. Daarnaast is het criterium nog steeds dat elke case gebaseerd moet zijn op een sterk strategisch inzicht dat op een aansprekende manier creatief is vertaald. Het menselijk vernuft wordt beloond.'
De eerste deadline voor inzenden staat gepland op donderdag 1 juli. De uitreiking vindt traditiegetrouw plaats in november, exacte datum nog niet bekend. Ook volgt er een Effie Campus in mei.
Foto: Effie-uitreiking 2020 (door Bart van der Putten).
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers