Pierre Humeau nieuwe International Business Development Director bij 180

Pierre Humeau nieuwe International Business Development Director bij 180
  • Bureaus
  • 8 feb 2023 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaZakelijk

180 kondigt de promotie aan van Pierre Humeau als de nieuwe International Business Development Director. Na twee jaar aan het hoofd te hebben gestaan van de '180 Social' en '180 Luxe' unit, richt hij zich nu op het verspreiden van 180's verhaal van end-to-end creativiteit onder klanten en partners wereldwijd.

De nieuw gecreëerde rol markeert naar eigen zeggen de groei die het bureau in de afgelopen drie jaar heeft doorgemaakt. 'Alsook de toewijding van 180 om samen te werken met innovatieve klanten en partners die de overtuiging delen dat niets krachtiger is dan je de wereld voorstellen zoals die zou kunnen zijn.'

Pierre Humeau (foto boven) sloot zich aan bij het management team van 180 aan het begin van 2021. Samen met zijn zakenpartner Laurent François van het creatieve social media bureau RE-UP bracht hij alle activiteiten, klanten en mensen van dit bureau naar 180. 'Met zijn diepgaande kennis van technologie, communities en digitale media, en zijn ervaring met het helpen van klanten, zal Pierre een waardevolle kracht zijn voor klanten die snel vooruit willen', stelt 180, dat recent ook een samenwerking met DDB in Amsterdam aankondigde.

Pierre over zijn nieuwe positie: 'Het is een voorrecht om de filosofie van 180 uit te dragen, en mee te helpen om ‘s werelds meest ambitieuze merken de end-to-end creativiteit van 180 te laten ervaren. The world as it could be, is onze stip aan de horizon. Daarnaast streven we ernaar om de klant en hun bedrijf op een diepgaande manier te begrijpen, zodat we een positieve bijdrage kunnen leveren aan hun culturele impact en resultaten. Ik kijk uit naar deze samenwerking met klanten en partners die 180's grenzeloze creativiteit en innovatie samen willen omarmen.'

De nieuwe positie zal gevestigd zijn in Amsterdam en zal ook de samenwerking met de 180-kantoren in LA en NY omvatten, evenals met 180's hubs in Parijs, Dubai en Tokio. De nieuwe rol zal verder ook bijdragen aan het versterken van bestaande samenwerkingen met TBWA\ en bedrijven onder de Omnicom Group. Hierdoor kunnen op maat gemaakte oplossingen ontwikkeld worden voor internationale klanten. Bovendien zal het versterken van banden met bestaande en toekomstige innovatie en tech partners een belangrijk aspect zijn.

Stephen Corlett, COO van 180: 'Onze klanten hebben dankzij Pierre's expertise het volle potentieel van innovatie en technologie kunnen benutten, wat tot ongelooflijk veel succes heeft geleid. Hij zorgt ervoor dat 180 over de benodigde producten en mogelijkheden beschikt om een succesvolle toekomst te realiseren. We zijn enthousiast over zijn aanstelling voor deze rol en de nieuwe klanten en partners die hij naar het 180-ecosysteem brengt.'

Met meer dan twintig jaar ervaring in de reclamebranche in Duitsland, Frankrijk en het VK, brengt Pierre een schat aan expertise met zich mee voor zijn nieuwe positie. Naast het oprichten van zijn eigen bedrijf, heeft hij sleutel posities bekleed bij bureaus zoals Springer&Jacoby en Fuel, waar hij met high-profile klanten als LVMH, Dior en L'Oréal Luxe heeft gewerkt.
(PvWK)

Over 180 Amsterdam
'Al meer dan 20 jaar maakt 180 Amsterdam wereldbekende marketinguitingen. Het wereldwijde ecosysteem van creativiteit, met het hoofdkantoor in Amsterdam, heeft hubs in Los Angeles, New York en MENA (Midden-Oosten en Noord-Afrika). Het bureau staat bekend om zijn 180 denken. Met de overtuiging dat er niets krachtiger is dan een nieuw perspectief, levert 180 Amsterdam zijn klanten ideeën die hen sneller naar een betere toekomst brengen. Met zo'n 300 medewerkers wereldwijd, gespecialiseerd in content creatie, data & analyse, social media, design, consultancy en productie, is 180 een plek waar 's werelds meest creatief ambitieuze mensen, organisaties en merken samenkomen. Niet om te kijken naar de wereld zoals die is, maar zoals die zou kunnen zijn. Ga voor meer informatie naar www.180global.com.'

(bron: 180)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken