Mostert van Proof naar Being There - Stoekenbroek wordt MD

Mostert van Proof naar Being There - Stoekenbroek wordt MD
  • Bureaus
  • 13 okt 2023 @ 11:58
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • StrategiePersonaliaMarketingcommunicatie

Ingrid Mostert is gestart als nieuwe operations director bij bureau Being There in de Amsterdamse Houthavens. Mostert werkte hiervoor in dezelfde functie bij Proof. Robrecht Stoekenbroek heeft de rol van managing director op zich genomen.

Met Mosterts komst geeft Being There een extra impuls aan de groei van Being Here, het label voor interne communicatie, dat in 2022 werd geïntroduceerd. Het label werkt voor klanten als ABN Amro, KLM en Signify.

Naast de komst van Mostert is er nog een ontwikkeling binnen het bureau. Robrecht Stoekenbroek heeft de rol van managing director op zich genomen. Stoekenbroek werkte al als strategy director bij het bureau en was ook al onderdeel van het directieteam. Ingrid Mostert komt groei in goede banen leiden, aldus Being There. Het bureau richt zich al sinds de oprichting in 2001 met creativiteit op verschillende doelgroepen, bevestigt Stoekenbroek. 'Dat blijkt wel uit een van onze eerste bureaubeloftes: Being There bedenkt verhalen voor merken en mensen. Het bureau ontwikkelde ook in de beginjaren interne campagnes, maar pas sinds 2019 werd dat expliciet gemaakt in hun positionering als "Inside/Outside Creative Agency". In 2022 is er een apart label opgericht: Being Here.'

Interne opdrachten vragen net als consumenten campagnes om strategie en creativiteit, alleen de manier van werken is net even anders, licht de nieuwe MD toe. 'Je werkt veel meer samen met het klantteam, zowel strategie als creatie, en het proces is nog belangrijker. Daarom is een eigen label een logische stap. De komst van Ingrid gaat ons helpen om de groei van het label en het bureau verder vorm te geven, maar ook om alle kansen goed te benutten. Er zijn veel bureau's en klanten switchen snel. Zeker bij interne communicatie. Ingrid over haar stap: Being Here onderscheidt zich in de wereld van interne communicatie met creativiteit. Ik geloof ook dat je juist daarmee het verschil kunt maken als je medewerkers wil betrekken. Ik zie dan ook veel kansen bij Being Here. Het label groeit flink en werkt al voor mooie merken als ABN Amro, KLM, Signify en Egeria. Ik kijk er naar uit om dat samen verder uit te bouwen.'

Bureaucultuur als wapen in de markt
Stoekenbroek gaat nader in op zijn stap en hoe hij zich op wil stellen: 'De samenwerking tussen bureau en klant is veel intensiever en gelijkwaardiger geworden. Klanten kijken naar meer dan wat je kan als bureau. Helemaal bij de interne communicatie. Ze kijken ook naar wie je bent, wat je bedrijfscultuur is en hoe je werkt. Being There is daar altijd onderscheidend in geweest en dat wil ik weer goed zichtbaar maken. De "Insight Night Live" die we recent met Boom Chicago hebben georganiseerd is een mooi voorbeeld van die eigen manier en cultuur.'

Robrecht vormt de directie met Edward Stolze, één van de oprichters van het bureau. 'We trekken in veel samen op en hebben aan een half woord genoeg. En zeker bij een bureau van ons formaat is managing director geen fulltime baan en blijf ik ook gewoon strateeg. We worden alleen regelmatig gebeld door nieuwe klanten, pitchbegeleiders of gretige bureaugroepen die ons willen kopen. En die vragen dan altijd naar meneer de directeur. Dan is het wel handig dat één iemand zich aangesproken voelt.'
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken