Peter Kerkhof hoogleraar Sociale Media
- Content
- 19 sep 2014 @ 10:13
- Link
-
Platform Content
branche-organisatie in content marketing
Plaform Content - Onderzoek
- 19 sep 2014 @ 10:13
- Platform Content
Bijzonder hoogleraar Customer Media Peter Kerkhof is benoemd tot hoogleraar Sociale media aan de Vrije Universiteit. Zijn onderzoek zal gaan over het gebruik van sociale media door organisaties. Natuurlijk feliciteren wij Peter van harte met deze nieuwe uitdaging, maar vinden we het tegelijkertijd erg jammer dat hij de functie van bijzonder hoogleraar Customer Media niet meer zal bekleden.
Veel bedrijven, en in toenemende mate ook overheden, zijn actief op sociale media: door het plaatsen van content hopen ze te worden geliked. Daarnaast zijn ze actief met webcare: klachtenafhandeling op sociale media. Organisaties passen deze combinatie van content plaatsen en de conversatie met (potentiële) klanten aangaan steeds meer toe.
Kerkhof houdt zich bezig met het effect van socialemediagebruik op de manier waarop mensen de organisatie ervaren. “Komt het bedrijf dichterbij in hun beleving? Wordt het menselijker? Mensen zijn vaak tevredener over contact via sociale media dan wanneer ze een callcenter bellen.”
In zijn onderzoek wil hij de voor- en nadelen van het gebruik van sociale media voor organisaties identificeren. Bovendien spelen sociale media een rol in het maatschappelijk debat en de manier waarop wij met elkaar en organisaties omgaan. Dat debat zal hij voorzien van nuance en feitelijke onderbouwing.
De leerstoel heeft een samenwerkingsverband met het Network Institute. Kerkhof werkt dan ook samen met onder andere taalkundigen en informatici. 'Ook binnen de Faculteit der Sociale Wetenschappen zijn interessante dwarsverbanden te bedenken: met bestuurskundigen en organisatiewetenschappers, bijvoorbeeld.'
Peter Kerkhof (1965) studeerde sociale psychologie aan de Vrije Universiteit en promoveerde daarin in 1997. Vanaf 2000 is hij werkzaam bij de Faculteit der Sociale Wetenschappen, waar hij verantwoordelijk was voor het opzetten van het bachelor- en masteronderwijs in Communicatiewetenschap. In de periode 2007-2010 was hij portefeuillehouder Onderwijs binnen FSW, en vanaf 2010 hoofd van de afdeling Communicatiewetenschap.
Van 2010 tot 2014 was hij bijzonder hoogleraar Customer Media aan de Universiteit van Amsterdam. In deze hoedanigheid heeft hij onderzoek verricht naar o.a. de educatieve functie en geloofwaardigheid van customer media, en het verschil tusen klanten en niet-klanten met betrekking tot de evaluatie van de customer media.
-
Platform Content
- Werkt bij: Plaform Content
- Functie: branche-organisatie in content marketing
- Website:http://www.platformcontent.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- COC lanceert Paarse-Vrijdag campagne... 12-12-2025
- Kerst 2025: McDonald’s Nederland... 11-12-2025
- Maestro burger keert terug op... 10-12-2025
- Dordrecht lanceert nieuw stadsmerk... 09-12-2025
- 'Denk vooruit': 9 miljoen brochures... 26-11-2025
- Hertog Jan lanceert docu over... 21-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

