Nieuw bureau Into focust op merkverhalen

Nieuw bureau Into focust op merkverhalen
  • Content
  • 1 mrt 2019 @ 11:14
  • 16195 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentStorytellingNieuwkomers

Creatief bureau Into ontwikkelt merkverhalen van idee tot productie. Oprichters Thomas Renouvin (l) en Jaap Langenberg geven een toelichting. 'Wij maken geen opdringerige reclame, maar inspirerende content.'

Renouvin en Langenberg werkten in het verleden freelance voor merken als VodafoneZiggo, Tui en Bouwbeurs. Het duo ziet een veranderend medialandschap waarin merken moeite hebben om de loyaliteit van hun doelgroep te vangen en te behouden. Langenberg: 'Mensen willen merken die écht iets goeds te vertellen hebben. Daarom maken wij geen opdringerige reclame, maar inspirerende content. Ons werk moet bevliegen, bezielen en bewegen. In welke vorm dan ook. Alleen dan stellen mensen zich écht open voor een boodschap, en ben je welkom into hun leven. En zij into jouw merk.

Magneet

Renouvin voegt daaraan toe: 'De bal ligt meer dan ooit bij klanten. Zij kunnen advertenties overslaan, wegzappen en wegklikken. Merken die dus in de wedstrijd willen blijven, moeten een magneet worden. Van push naar pull gaan. Met een aantrekkelijke merkmissie en een aanstekelijke merkreis waar je onderdeel van wilt zijn. Je moet gedurende de gehele customer journey de moeite waard willen zijn. En dat vraagt meer dan ooit om goede verhalen, die resoneren met de doelgroep. Op inhoud én gevoel.'

Volgens Langenberg kunnen merken die inspireren, rekenen op meer sympathie en fans. 'Mensen gaan je sneller actief volgen, liken én kopen. Meer merkbetrokkenheid en daardoor dus ook meer sales. Zeker op social media moet je continu op een inspirerende manier aanwezig zijn. Daarom maken wij verhalen die 'binnenkomen' en deelbaar zijn. Ieder merk heeft een verhaal, je moet dat alleen wel vangen en boeiend weten over te brengen.'

Into is reeds aan de slag voor scholengemeenschap Alberdingk Thijm, Horecagroep de Keukentafel, de Windcentrale en Cosmofix industrielijm.

Ga voor meer informatie naar de website.

Beeld door Rogier Veldman.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken