Nieuw bureau Into focust op merkverhalen
- Content
- 1 mrt 2019 @ 11:14
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentStorytellingNieuwkomers
- 1 mrt 2019 @ 11:14
- Lucas Boon
Creatief bureau Into ontwikkelt merkverhalen van idee tot productie. Oprichters Thomas Renouvin (l) en Jaap Langenberg geven een toelichting. 'Wij maken geen opdringerige reclame, maar inspirerende content.'
Renouvin en Langenberg werkten in het verleden freelance voor merken als VodafoneZiggo, Tui en Bouwbeurs. Het duo ziet een veranderend medialandschap waarin merken moeite hebben om de loyaliteit van hun doelgroep te vangen en te behouden. Langenberg: 'Mensen willen merken die écht iets goeds te vertellen hebben. Daarom maken wij geen opdringerige reclame, maar inspirerende content. Ons werk moet bevliegen, bezielen en bewegen. In welke vorm dan ook. Alleen dan stellen mensen zich écht open voor een boodschap, en ben je welkom into hun leven. En zij into jouw merk.
Magneet
Renouvin voegt daaraan toe: 'De bal ligt meer dan ooit bij klanten. Zij kunnen advertenties overslaan, wegzappen en wegklikken. Merken die dus in de wedstrijd willen blijven, moeten een magneet worden. Van push naar pull gaan. Met een aantrekkelijke merkmissie en een aanstekelijke merkreis waar je onderdeel van wilt zijn. Je moet gedurende de gehele customer journey de moeite waard willen zijn. En dat vraagt meer dan ooit om goede verhalen, die resoneren met de doelgroep. Op inhoud én gevoel.'
Volgens Langenberg kunnen merken die inspireren, rekenen op meer sympathie en fans. 'Mensen gaan je sneller actief volgen, liken én kopen. Meer merkbetrokkenheid en daardoor dus ook meer sales. Zeker op social media moet je continu op een inspirerende manier aanwezig zijn. Daarom maken wij verhalen die 'binnenkomen' en deelbaar zijn. Ieder merk heeft een verhaal, je moet dat alleen wel vangen en boeiend weten over te brengen.'
Into is reeds aan de slag voor scholengemeenschap Alberdingk Thijm, Horecagroep de Keukentafel, de Windcentrale en Cosmofix industrielijm.
Ga voor meer informatie naar de website.
Beeld door Rogier Veldman.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Inschrijving Grand Prix Content... 08-07-2025
- Campagne Nestlé draait om verhalen... 08-07-2025
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers