Carlijn Postma: 'We vissen in een te kleine vijver'

  • Content
  • 22 nov 2019 @ 11:09
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentGrand Prix Content Marketing

De Grand Prix Content Marketing staat weer voor de deur. We maken de balans op met Carlijn Postma, directeur van The Post en voorzitter van Platform Content.

De Grand Prix-uitreikingsavond vindt plaats op dinsdag 26 november in Postillion Amsterdam. De genomineerden zijn inmiddels bekend.

Wat is het laatste nieuws bij The Post?

Dat we een pitch voor NS hebben gewonnen en er op dit moment hard gewerkt wordt aan een campagne. Of zoals we dat bij The Post invullen: een seizoen met afleveringen, trailers en cliffhangers.


WeContent Bucharest 2019.

Welke trend zie je op dit moment in het contentmarketingvak?

Dat contentmarketing zich mengt met de vele andere disciplines in ons vakgebied. En dat is wat mij betreft een teken van verdere volwassenwording. Contentmarketing kan niet zonder heldere positionering, niet zonder steengoed creatief idee, niet zonder research en niet zonder media. En al die andere onderdelen kunnen niet zonder steengoede content. Dat besef is steeds duidelijker aanwezig, bij zowel merken als bureaus. Volgens mij een van de redenen dat er steeds meer overnames van en samenwerkingen tussen verschillende bureaus plaatsvinden.

Waar staat de Grand Prix als prijs over drie jaar volgens jou?

Dan is de prijs naar een kwalitatief hoogterecord gestegen. Het belang van uitmuntende, kwalitatieve content is over drie jaar onontbeerlijk om überhaubt nog je publiek te raken en dat gaan we zeker terugzien in de Grand Prix.

In welke hoedanigheid gaan we jou straks op de uitreikingsavond aantreffen?

Dan heb ik een heerlijke avond met collega's, klanten en vrienden uit het vak.

-Wil je verder nog iets kwijt?

Ja, we zijn naarstig op zoek naar toekomstig Grand Prix winnaars bij The Post. We vissen in ons vak in een veel te kleine vijver en ik zie het dan ook als een taak van Platform Content én van alle vakgenoten om de samenwerking met HBO’s en Universiteiten te verstevigen. Er móet meer talent bij als we naar een hoger niveau willen én als we internationaal van belang willen zijn.

 

Headerbeeld: Pomp Forum Ljubljana 2019.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken