Wedstrijdbal WK-finale moet gendergelijkheid stimuleren
- Content
- 16 dec 2022 @ 14:34
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 16 dec 2022 @ 14:34
- Michiel van Zaane
Adidas presenteert de ‘Half Ball’ Al Hilm, de officiële wedstrijdbal waarmee de WK-finale tussen Frankrijk en Argentinië gespeeld gaat worden op 18 december. De bal onderstreept het belang van de twee helften die het voetbal kent: het mannenvoetbal én het vrouwenvoetbal.
De WK-bal Al Hilm staat volgens het sportmerk symbool voor een belangrijk moment: terwijl het ene toernooi ten einde loopt, is de FIFA Women’s World Cup in 2023 het volgende belangrijke evenement op de voetbalkalender.
Uit onderzoek van Adidas blijkt dat slechts 14% van alle Gen-Z volgers van het WK voor mannen ook de speelsters van de Women’s World Cup support. Om die reden gebruikt het merk de spotlights van de finale om te strijden voor gendergelijkheid en een gelijkwaardige benadering van een mannen- en een vrouwentoernooi.
De lancering van de finalebal markeert de volgende stap van Adidas’ samenwerking met Common Goal – gericht op grassroot initiatieven die de toegang tot voetbal vergroten voor meisjes en vrouwen wereldwijd. 1% van de netto-omzet van de WK-ballen Al Rihla en Al Hilm gaat naar het Common Goal-initiatief 'Global Goal 5 Accelarator’: een collectief project om de participatie, vertegenwoordiging en leiderschap van vrouwen in het voetbal te vergroten. Het programma richt zich op het verhogen van de deelname van meisjes in gemeenschapsprojecten en het vergroten van het aandeel vrouwelijke coaches in die projecten, zodat meiden een vrouwelijk rolmodel hebben in hun community.
Common Goal
Adidas is sinds 2021 partner van Common Goal. De aankondiging van vandaag is het nieuwste initiatief in het kader van het Adidas Football Collective - een beweging die zich inzet voor verandering door sport. Via het Collective bundelt het sportmerk de krachten met community partners en activisten, evenals met profclubs en atleten om ‘via voetbal blijvende sociale veranderingen voor achtergestelde gemeenschappen te bewerkstelligen, voor een betere en meer inclusieve toekomst.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Inschrijving Grand Prix Content... 08-07-2025
- Campagne Nestlé draait om verhalen... 08-07-2025
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers