Campagne 'Nu smeren voor later' moet Nederland beschermen tegen huidkanker
- Content
- 20 jun 2023 @ 07:58
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 20 jun 2023 @ 07:58
- Michiel van Zaane
Stichting Veilig Buiten in de Zon neemt actie om huidkanker, de meest voorkomende vorm van kanker in ons land, te bestrijden door dispensers te plaatsen op buitenlocaties. Met de campagne ‘Nu smeren voor later’ wil de stichting bewustzijn creëren en extra aandacht vragen voor preventie tijdens deze zonnige dagen.
Nederland, zoals speeltuinen, scholen, sportclubs, kinderdagverblijven en bouwterreinen, te voorzien van geautomatiseerde dispensers met gratis zonnebrandcrème. Hierdoor heeft iedereen altijd en overal toegang tot zonnebrandcrème en zelfbescherming. Deze ambitieuze inspanning heeft als doel om het aantal huidkankerpatiënten op de lange termijn aanzienlijk te verminderen.
De campagne ‘Nu smeren voor later’ richt zich in eerste instantie op buitenlocaties waar jonge kinderen samenkomen. Juist bij de jonge huid kan blootstelling aan de zon of verbranding blijvende schade veroorzaken. Hoewel de huid zichzelf vernieuwt, wordt zonschade door verbranding of overmatige blootstelling aan UV-stralen permanent opgeslagen in het lichaam. Wanneer een kind verbrandt, draagt het deze schade zijn hele leven met zich mee, wat de kans op het ontwikkelen van huidkanker vergroot. Door het plaatsen van de dispensers wil de stichting het insmeren van kinderen net zo vanzelfsprekend maken als tandenpoetsen.
De dispensers van de Stichting Veilig Buiten in de Zon zijn duurzaam en van hoge kwaliteit. Ze kunnen eenvoudig aan muren, platen, palen en zelfs in bussen, bouwterreinen en buitenlocaties worden bevestigd. De touch-free spraytechnologie zorgt voor gemakkelijk gebruik, en de dispenser heeft een capaciteit van 1 liter zonnebrandcrème. Bovendien ontvang je automatische meldingen per e-mail wanneer het apparaat moet worden bijgevuld of opgeladen. De zonnebrandcrème is speciaal ontwikkeld in een Nederlands laboratorium en voldoet aan de normen volgens de Nederlandse Cosmetica Vereniging, de Vereniging van Nederlandse Dermatologen en de Europese wetgeving en is dan ook opgebouwd uit enkel natuurlijke ingrediënten, geen milieuonvriendelijke toevoegingen en daarom zeer geschikt voor alle huidtypes.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Inschrijving Grand Prix Content... 08-07-2025
- Campagne Nestlé draait om verhalen... 08-07-2025
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers