Campagne 'Nu smeren voor later' moet Nederland beschermen tegen huidkanker

  • Content
  • 20 jun 2023 @ 07:58
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Stichting Veilig Buiten in de Zon neemt actie om huidkanker, de meest voorkomende vorm van kanker in ons land, te bestrijden door dispensers te plaatsen op buitenlocaties. Met de campagne ‘Nu smeren voor later’ wil de stichting bewustzijn creëren en extra aandacht vragen voor preventie tijdens deze zonnige dagen.

Nederland, zoals speeltuinen, scholen, sportclubs, kinderdagverblijven en bouwterreinen, te voorzien van geautomatiseerde dispensers met gratis zonnebrandcrème. Hierdoor heeft iedereen altijd en overal toegang tot zonnebrandcrème en zelfbescherming. Deze ambitieuze inspanning heeft als doel om het aantal huidkankerpatiënten op de lange termijn aanzienlijk te verminderen.

De campagne ‘Nu smeren voor later’ richt zich in eerste instantie op buitenlocaties waar jonge kinderen samenkomen. Juist bij de jonge huid kan blootstelling aan de zon of verbranding blijvende schade veroorzaken. Hoewel de huid zichzelf vernieuwt, wordt zonschade door verbranding of overmatige blootstelling aan UV-stralen permanent opgeslagen in het lichaam. Wanneer een kind verbrandt, draagt het deze schade zijn hele leven met zich mee, wat de kans op het ontwikkelen van huidkanker vergroot. Door het plaatsen van de dispensers wil de stichting het insmeren van kinderen net zo vanzelfsprekend maken als tandenpoetsen.

De dispensers van de Stichting Veilig Buiten in de Zon zijn duurzaam en van hoge kwaliteit. Ze kunnen eenvoudig aan muren, platen, palen en zelfs in bussen, bouwterreinen en buitenlocaties worden bevestigd. De touch-free spraytechnologie zorgt voor gemakkelijk gebruik, en de dispenser heeft een capaciteit van 1 liter zonnebrandcrème. Bovendien ontvang je automatische meldingen per e-mail wanneer het apparaat moet worden bijgevuld of opgeladen. De zonnebrandcrème is speciaal ontwikkeld in een Nederlands laboratorium en voldoet aan de normen volgens de Nederlandse Cosmetica Vereniging, de Vereniging van Nederlandse Dermatologen en de Europese wetgeving en is dan ook opgebouwd uit enkel natuurlijke ingrediënten, geen milieuonvriendelijke toevoegingen en daarom zeer geschikt voor alle huidtypes.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken